/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
toilet
Fra : Faur_the_one
Vist : 2048 gange
157 point
Dato : 14-05-07 16:51

mit vand i mine 2 toiletter gynger når det blæser meget??? Er det normalt eller i så fald hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 14-05-07 16:55

to ting!

1. er det vandet i vandlåsen du mener?

2. bor du tæt med kysten eller vandet??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-07 17:14

Det er undertryk i kloaksystemet eller undertryk fra falstammeudluftningen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-07 17:17

Flyt faldstammeudluftningen til et sted hvor vindvirkningen er mindre .
eller lad være med at kigge i tønden. Få dig et tv på dasset i stedet for.

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 14-05-07 17:18

undertryk ville i faldstammen tømmer vandlåsen..

men en defekt vacuum-ventil kunne sagtens give vinden mulighed for at komme ned i faldstammen.

Accepteret svar
Fra : Yatowi

Modtaget 167 point
Dato : 14-05-07 17:39

Du skriver ikke om du bor i etageejendom eller hus. Hvis du bor i hus er der den mulihed at du kapper af udluftningsrøret så det er under tag og du så monterer en Durgo-ventil på toppen af røret. Den trækker luft til afløbet når der er behov men der kommer ikke lugt ud af den. Du skal så bare huske at lukke hætten på taget af hensyn til regnvand.....................
Bor du derimod i en etageejendom er er ikke ret meget at gøre ved det. Deter helt normalt at vandet "hopper" lidt op og ned når der bliver trukket ud andre steder i ejendommen. Hvis kloaksystemet ellers fungerer sker der ikke noget ved det.....

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 14-05-07 17:43

yatowi <-- tror du er inde på noget af det rigtige der.. men bor faur i en etage lejlighed, kunne det tænkes at viceværten lige burde gøres opmærksom på det hoppende vand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-07 17:58

Det er helt normalt i gl. etageblokke, da udluftningen gik over taget, og vinden kunne påvirke vandlåsene. Nu om dage bruges vaccumventil øverst oppe, og der kan vinden ikke påvirke vandlåsene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-05-07 18:45

Det er der ikke noget unormalt i. Dels kan der være skiftende atmosfæretryk både i rummene hvor toiletterne befinder sig, og ligeledes i kloaksystemet, som kan være forårsaget af forskellige ting: udløbet ved renseanlægget,- trykudligningsbrønde på pumpeledninger,- åbenstående brønd, et eller andet sted på ledningen, o.s.v.-o.s.v..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-07 18:51

Ja ikke osse.........................

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 14-05-07 19:14

jeg bor i etetage hus ca 3 kilometer fra kysten. har lige købt huset så blev lidt søsyg da jeg så det, men efter hvad jeg kan læse er det åbenbart ikke noget problem,der sidder noget der ligner en ventil i væggen som kommer fra luft-ventilen på taget, det er nok den jeg skal prøve og justere. tak for alle de gode svar, også det med tvèt

Godkendelse af svar
Fra : Faur_the_one

Dato : 15-05-07 19:06

Tak for svaret Yatowi.