/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mikrofon, optager?
Fra : shallowbay
Vist : 794 gange
20 point
Dato : 14-05-07 16:50

Jeg står og skal have en måde at optage min sangstemme på. Jeg skulle også gerne kunne tilføje min guitar (el & akustisk)
jeg er ikke så meget inde i det med studie udstyr endnu, så jeg ville høre et par forslag til en rimlig pris.

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 14-05-07 17:21

jeg har hørt at lige netop mac computere skulle være super gode til musik...

men ellers kan dat være godt til optagelser, de giver god kvalitet...

men husk at lave et lyddødt område hvor du skal optage i, for at undgå rumklang..

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 14-05-07 17:21

btw hvis det skal være billigt at undgå rumklang, kan æggebakker bruges, dem til 30 æg

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-05-07 18:49

Kunne du ikke bare bruge Windows Medieplayer. Se her.

http://www.lds.org/broadcast/listen2/0,16266,538-17-327-2,00.html#3

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-05-07 20:40

Det er lidt individuelt, hvad man mener er en "rimelig pris". Men en god (og faktisk professionel løsning) ville feks. være Cubase. http://www.cubase.com
Ikke bare er der mulighed for harddisk recording, men man kan tilføje en kæmpe mængde af "virtuelle effekter" (som feks. rumklang) og endda "virtuelle" instrumenter. (Bas, Hammondorgel, Trommer osv....)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-07 20:51

Det er ikke så vigtigt om det er den ene eller anden slags computer. Alle blot nogenlunde moderne kan klare det.

Men en god mikrofon og et godt rum ; det er vigtigt.
Det er også fornuftigt med en rimelig forforstærker, helst batteridrevet. Hvis så computeren er jordforbundet , skulle det gå rent ind med et af de mange programmer til formålet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-07 20:54

I øvrigt er en sterovidiobåndoptager også en rigtig god lydoptager som kan fås til små penge eller gratis, hvis dens billede ikke er godt. Og det er jo lyddelen du skal bruge.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 14-05-07 22:48

mikrofon, "forforstærker", som sælges seperat, kunne jeg godt tænke et par links til fks. Eskildsen med hvad i kan foreslå.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-05-07 23:10

.