/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
afbryder med korospendence
Fra : anders_bak
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 14-05-07 16:03

jeg er ved at skifte nogle gamle kontakter og afbrydere. uheldigvis er jeg kommet til at købe en afbryder med korspondence istedet for en alm. afbryder.

kan den monteres aligevel, og bruges som alm afbryder uden koronspondence, eller skal jeg ud og købe en ny ? (har selvfølig smidt bonen væk)

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 14-05-07 16:09

- du kan sagtens bruge den som alm. afbryder...

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 14-05-07 16:11

ok, tak for hjælpen, så går jeg igang

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 14-05-07 16:12

Du skal bestemt ikke købe en ny.
Din korr-kontakt har bare en funktion, som du så ikke får brug for.
Men måske kan du bytte den til en alm. hvis du vil spare nogel kroner.
Men en korr.kontakt kan helt uden problemer fungere som en alm kontakt.
(den har 3 steder, du kan sætte en ledning til - en af dem skal du så ikke bruge. Kommer du til at sætte ledningerne i forkerte huller sker der ikke andet end at lyset ikke tænder. Så skal du bare montere en af ledningerne om, så dur den!)
vh h
L

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-07 16:13

- fint Anders...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 16:17

Den kan bruges som alm. kontakt - jeg husker ikke hvordan den skal forbindes Så mit råd er byt den til en almindelig, den er så meget dyrere at de giver pokker i bon du får måske ikke penge tilbage.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-07 16:27

Valde:
Citat
den er så meget dyrere at de giver pokker i bon du får måske ikke penge tilbage

Afbryder 1-pol - Hvid 32,95
Afbryder Korrespondance - Hvid 59,95

- så må vi ikke håbe at der er alt for langt til butikken...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 16:35

Det var det jeg tænkte stukenberg, nå det finder manden vel selv ud af

Kommentar
Fra : taby

Dato : 14-05-07 18:15

Hejsa

Du monterer bare fasen på den klemme der hedder P og mellemledningen på den der sidder ved siden af. Så fungerer den som en normal afbryder (den er tændt når den er trykket "ned"

Mvh. Taby

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 15-05-07 15:49

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-07 16:09

der ser du Stouenberger - du fik dine poing . du havde slet ikke behøvet at kritisere mit indlæg. _.)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-05-07 16:30

Det var så lidt Anders...

---------------------------------------------------------------------

- ked af at du opfattede det som kritik Valdemar - ville bare påpege at du var skide upraktisk...
Du er meget velkommen til pointene, hvis det kan redde din dag.

Kommentar
Fra : rmn-trikker

Dato : 30-07-07 10:41

en dyr løsning, men ingen problem.

på en korr afbryder er 2 sorte og 1 rød klemme, du skal sætte den brune ledning ( hvid i ældre instalationer ) til den røde klemme og den anden ledning på den sorte klemme ved siden af.