/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaring med az huse 2006-2007
Fra : JetteBech
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 14-05-07 14:39

Har nogen nye erfaringer med az-huse. Vi ved at de tidligere er blevet kritiseret meget - mon de har forbedret sig efter at være blevet hængt ud i pressen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-07 15:02

De har ikke forbedret sig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-07 15:17
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-07 15:20

Hov, den går ind på en forkert side, men klik på linien hvor der står:

Erfaringer med byggefirmaer

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 14-05-07 15:29

Det kommer an på hvem du spørger.
Det du skal, ligegyldigt hvem du får til at bygge for dig er at sørge for at have en aftale, der indebærer en økonomiske strafordning hvis firmaet ikke er færdige til tiden!!
Og så skal I sørge for at I kan følge med undervejs og der skal ligge spilleregler for hvordan fejl og mangler skal udbedres.
Og I skal have en pæn sum penge tilbageholdt indtil alle fejl og mangler er udbedret.
Vi var selvbyggere på vores sidste projekt, men vi har set en del omkring os være ved at knække nakken på uendelige diskussioner med byggefirmaer, der sådan set var ligeglad, for de havde jo fået deres penge.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-07 16:01

Det er meget godt med sørge for dit, sørge for dat.
Firmaet holder ikke aftaler. Så begynder en kamp,
som kan trække år ud af kalenderen.

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-07 07:02

Jeg har været bygherrerådgiver på et AZ Huse byggeri i efteråret og vinter 2006/2007 og jeg vil ikke anbefale til andre.
Hvis nogen er kommet i kløerne på firmaet eller påtænker det, vil jeg på det kraftigste anbefale at skaffe proffessione hjælp (advokat og byggesagkyndig), til at følge sagen nøje. Udgiften kan meget nemt være givet godt ud.
Firmaets byggeledere forsøger at køre rundt med kunderne. Dokumenter og bilag, der er en del af entreprisekontrakten er ikke skrvet af hensyn til køber og stiller denne urimeligt dårligt. Der er så mange faldgrupper i betingelsern, at en ukyndig let forpasser muligheden for at gøre indsigelser undervejs og hvis man glemmer, så fortaber man retten. Lad endelig en proffesionel gennemgå papirerne inden underskrift og få udfærdiget en Allonge til kontrakten.

I det tilfælde jeg kender til var der 86 punkter på mangellisten og de er endnu ikke udbedret. I Deres materiale stå ellers, at evt. mangler udbedres indenfor en 8 ugers periode. Men det holder de ikke.
Derfor er sagen nu gået til advokat, for at få huset gjort færdig på AZ Huses regning.

Godkendelse af svar
Fra : JetteBech

Dato : 29-05-07 09:49

Tak for svaret Jorgen_ros.