/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
tube mapper
Fra : knh15
Vist : 1074 gange
100 point
Dato : 14-05-07 10:15

Så er den gal igen.
Jeg har efterhånden lavet så mange tuber, men nænner ikke og slette dem. Men efterhånden bliver det uoverskueligt og finde rundt i dem.

Kan jeg oprette undermapper, i picture tubes, til feks blomster, dyr osv. og hvordan gør jeg lige det, hvis du kan hjælpe mig.

Hvis jeg kan, hvordan gør jeg så når jeg skal bruge noget fra undermapperne. ??????????????

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 14-05-07 11:01

Du går ind i programmet, Paint Shop pro, via dit c-drev. Finder din mappe med tubes og åbner den, derefter høreklikker du og så kan du indsætte nye undermapper. Det er den måde jeg gør det på. Hvis du har et billedprogram, som f.eks. XnWiev eller ACDEE, så kan du også her lave undermapper, når du har åbnet din tube mappe.
Håber du forstår hvad jeg mener. På samme måde kan du lave undermapper i frames og hvad du ellers har liggende i Paint Shop Pro.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 11:50

Det gik fint nok med og lave en undermappe i c: drevet.

men når jeg åbner for tuberne og trykker på den lille sorte pil, for og vælge tube, er alle billederne stadig der, rodet sammen som før.

Når jeg kigger i den nye undermappe, blomster, ligger de pænt for sig selv i mappen.

Det jeg gerne vil opnå, er at jeg kan gå ind og åbne mappen blomster, så når jeg trykker på den lille trekant, for og vælge tube, kun kan se indholdet af mappen blomster.

Er det noget der kan lade sig gøre?????????

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-05-07 15:43

Ja
i din tube mappe i psp, der står den standard til alle
du kan flytte knappen over til din valgte mappe.
tryk i ruden for tuber.
Øverst i venstre hjørne i tube biblioteket står der Category og en lille rude som du kan trykke på og der kan du vælge den mappe du vil bruge.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-05-07 15:46

i ruden står der all

tryk der og du vil så se alle de mapper du har lavet.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 14-05-07 15:49

Først skal jeg lige hører hva version psp du kører med eller har..?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 16:01

jeg har psp 8

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 16:08

Jeg er ret ny i dette her bevi og forstår altså ikke din vejledning

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-05-07 16:15

min beskrivelse virker i 9 og 10 x
ikke i 8 og 7
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-05-07 16:16

jeg er ked af at du bliver forvirret, har lige gennemgået alle versioner og må skuffe dig.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 16:17

...... Der kommer nok en redning

Accepteret svar
Fra : mikmeier48

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-07 16:26

Jeg forstår ikke dit problem, for når du har paint shop åbnet, så prøv at bruge din browser i programmet og find frem til din picture tube mappe. Højreklikke på den og du kan oprette mapper. Så åbner du bare de enkelte mapper, som du vil flytte fra og trækker dem over i den nye mappe. Herefter bliver de der, det gør de her hos mig.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 16:34

Så langt er jeg nået, mikmeier48, men alligevel kommer alle tuberne op når jeg trykker på den lille sorte trekant for og vælge tube.

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 14-05-07 16:44

Tak for svaret mikmeier48.

Nu gik der lige et lys op for mig. I stedet for og klikke inde i selve psp, dobbeltklikker jeg i browse og jeg kan kopierer tuben over på mit image. juhuuuuuuuu jeg lærer noget nyt hele tiden.

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 14-05-07 20:49

Selv tak, jeg er bare glad for at kunne hjælpe dig!