/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olieskift
Fra : hdhviid
Vist : 513 gange
146 point
Dato : 13-05-07 20:41

Jeg har en Gilera stalker, og vil høre hvordan jeg skifter olien på den? - Kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør.

Henrik.

Kommentar
Fra : Shortypimpen

Dato : 13-05-07 21:00

kommer and på hvilken olie du skal skifte`?.
Men det normale olie, sidder og i din olie beholder.
Den sidder ofte under dit sæde.
tag det af, og skrug låget af din beholder, og fylder så nyt olie på-

Kommentar
Fra : hdhviid

Dato : 13-05-07 21:04

Det er ikke den olie. Det er den der sidder baghjulsnavet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-07 21:32

Du skruer unbracoskruen ud, som sidder ved siden af bremsearmen, så kan olien løbe ud. Men nogle tager baghjulet af for bedre at kunne komme til, men det er noget bøvl, da udstødningen også så skal af.
Påfyldning, er jo oppe ovenpå, hvor plastpinden skrues ud.
Husk der skal ikke overfyldes, kun 75-100ML feks. fra THansen Speciel bagtøjsolie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-05-07 18:56

og for at få mest mulig gammel olie ud skal olien helst være varm så du skal ha kørt på den for du lukker olien ud og så må man ikke starte den før der er nyt olie på da det vel slide volsom på tandhjulene !! og heller ikke mens den er ved at blive tømt