/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Degnen Hans Jensen Bang.
Fra : J.Oe
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 13-05-07 16:00

Hej.
Er der nogen i dette forum som ved hvem der er forældre til Degnen Hans Jensen Bang, Tøstrup, Djurs Nørre herred ,Randers amt, han var gift med Dorthea Marie Svendsdatter. Han døde 11/9 1808, 74 år. Hvor er han født ?
På forhånd tak

Venligst J.Oe

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-07 16:56

Hej

jeg kan ikke give et direkte svar - men prøv at undersøg om der ikke findes litteratur om degne i det område.

Lis

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-05-07 17:26

Her et vildt skud fra FamilySearch:

--------------------------------------------------------------------------------
Hans <JENSEN BANG>
Sex: M
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Christening: 24 Jan 1734 Place: Balslev, Odense, Denmark
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Jens BANG
--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch Number: C203931
Source Dates: 1725 - 1743
Film or Fiche Number: 50157
Collection Details: Balslev; Den Danske Folkekirke
--------------------------------------------------------------------------------
mvh

Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-05-07 20:24

Skanderborg er dog lidt nærmere...
Måske har de to brødre her haft en lillebror:
"
BANG, Christian
Christening Date:   13 May 1729   Recorded in:   Skanderborg, Denmark
Father:   BANG

BANG, Casper
Christening Date:   18 Jun 1730   Skanderborg, Skanderborg, Denmark
Father:   BANG
"
I hvert fald fandtes der en fader Bang i det Øst Jyske på den tid...
Hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : J.Oe

Dato : 17-05-07 09:34

Tak for svaret LisBJensen.