|
| Kommentar Fra : Arials |
Dato : 13-05-07 15:08 |
|
hmm, nu begynder det at lyder lidt mystisk..
har ikke mødt nogen bil der ikke havde et dæksel på køler til genopfyldning..
hmmm, må nok stå fra her..
| |
| Kommentar Fra : jannickd |
Dato : 13-05-07 15:13 |
|
jeg har et dæksel. men det sidder på ekspansionsbeholderen. der er ingen dæksler på selve radiatoren.
er det så der jeg skal hælde det i..?
| |
| Kommentar Fra : Arials |
Dato : 13-05-07 15:19 |
|
den ekspansion beholder, det er jo normalt derhvor man hælder kølervæsken i...
men efterfyldning af køleren, forgår det også der??
hvis tætner virker ved at den størkner ved kontakt med varme og ilt, så kunne du jo reelt risikere at det størkener i beholderen og ikke hjælper i køleren..
lige i dette tilfælde ville jeg nok fanger en mekaniker med forstand på golf...
| |
| Kommentar Fra : IceCap |
Dato : 13-05-07 16:22 |
|
Hey, jeg har selv brugt det der man kan få ved enhver tankstation. Hældte det i ekspansionsbeholderen med vand og kørte en tur.
Problem solved. Hullerne var tætnet, hæld du det i ekspansionsbeholderen!!
No bullshit.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 13-05-07 16:36 |
|
Normalt frarådes det at bruge køletætnerpulver hvis det ikke kan kommes direkte i køleren.
Det er fordi vandet med pulveret kan ske at stoppe anlægget til inden det i det hele taget når frem til køleren.'
Og en Golf er meget sart med det, der skal kun små urenheder eller pulverklumper til før det stopper kanalerne i topstykket.
Find hellere ud af, hvor anlægget er utæt og få det repareret, for du risikerer at stå med en ødelagt motor.
mvh dova
| |
|
ja,endnu,,,men tvivler på det i længden,,,det kan blive etmeget dyrt forsøg
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 13-05-07 17:57 |
|
Kølertætner kan kun frarådes. Især det pulverformede.
Hvis du absolut vil bruge det på en bil uden dæksel på køleren(som ikke er en radiator, men en konvektor) må du gøre det når der mangler vand i systemet, eller løsne en kølevandsslange, og tilsætte det der.
Hvis du er heldig sker der ingen anden skade end at dit varmeapparat stopper til og du fryser til vinter. Det er selvforskyldt.
I værste fald giver det også tilstoppede kølekanaler med deraf følgende , forøget motorslid, utæt toppakning, skævt topstykke og kogende system .
Det er under ingen omstændigheder en holdbar løsning på et utæt kølesystem. Find i stedet lækagen og reparer den.
Det er som regel i køleren, men kan også være vandpumpen, en slange, varmeapparatet eller toppakningen.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 13-05-07 18:00 |
|
Hvis det er køleren, så find en specialist i reparation af kølere. Det du får der er bedre og mere holdbart end en ny original køler.
Hvis det er en plast og aluminiumskøler, tror jeg ikke den kan repareres. Men de plejer også at holdebilens tid ud.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|