/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Åbn port i Zyxel p-335 Router
Fra : kepe2000
Vist : 1134 gange
50 point
Dato : 13-05-07 13:47

Hej!
Jeg har IP telefoni og har netop fået en ny IP telefonibox leveret.
Problemet er, at vi ikke kan høre hvad den person siger, som ringer til os, men vi kan godt høre personen.

Der står i vejledningen, at dette problem kan skyldes, at port port 5060 (UDP) og/eller 16300-16700 publ. ikke er åbne på min router.

Kan nogen hjælpe mig med, hvordan jeg ser på min router, om disse porte er lukked - og i givet fald hvordan, jeg åbner dem?

Min router er Zyxel P-335/P-335WT
IP telefoni via Tellio.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-07 16:35

Jeg kender ikke din router i detaljer, så jeg vil beskrive hvordan jeg skal gøre i min router, hvis jeg ikke havde åben for port 5060, som jeg også bruger til mine IP-telefoner (2).

Inde i firewall på routeren, kan du tilføje den port som skal åbnes, og angive om det skal være UDP og/eller TCP.

Det er iøvrigt også her du kan åbne for port 123, hvis du vil have klokkeværket i routeren til at indstille sig automatisk, så angivelserne i loggen bliver korrekt.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 13-05-07 17:26

Hej Severino.
Tak for dine kommentarer.
Mit problem er, at jeg ikke kan finde stedet for åbning af disse porte, når jeg er inde på routeren.
Jeg kan finde mange andre ting, men ikke lige hvor jeg ser porte og åbner for adgangen til nye.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-07 20:58

Du må have en undermenu i routerens system, som hedder firewall.
Det er faktisk firewallen der skal give tilladelse til alt kommunikation.
Så prøv først om du kan finde denne "fw", og tryk så på hjælpefunktionen. Så skulle der gerne dukke en beskrivelse op, omkring de funktioner der er der!

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 22-06-07 11:08

Du skal ind under Firewall -- Services, og "add" de porte der skal være åbne i firewalen..