/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Låse PC for andre
Fra : knt9347
Vist : 866 gange
300 point
Dato : 13-05-07 12:12

Når jeg forlader min PC vil jeg gerne kunne låse den samtidig med at den ikke er lukket ned.Kan dette lade sig gøre på en nem måde evt. med et par tastetryk ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-07 12:14

Sæt pauseskærm med kode.....

Accepteret svar
Fra : Arials

Modtaget 310 point
Dato : 13-05-07 12:16

du kan hvis du bruger windows logon
sætte en lås på så den kører normalt, men kan kun aktiveres af admistrator eller brugeren...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-07 12:32

- gå i Start > Angiv programadgang og -standarder.
Der finder du hvad du skal bruge...

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 12:37

forrsten hvis du bruge windows logon, mener jeg at huske du bare skal ctrl+alt+del så kan du vælge at låse computeren...

det er ikke væreste...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-07 13:27

Det er da nemt nok:

1. Hold Windows-tasten nede og tryk på L.

Så bliver computeren låst, og kan kun låses op med adgangskoden.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 13:29

kettedk...

smart... bare man husker at lave en kode

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-07 13:31

Arials -> Koden til at låse pc'en op med, er den samme som man bruger til at logge
på sin Windows-konto med. Så man skal ikke huske at lave en kode, kun til sin Windows-konto,
hvis den ikke allerede har en.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 13:34

min har nemlig ingen... hehehe

men så kan man jo altid rette det i kontrolpanel - > brugere ...

de yderste sikkerhed burde stadig være at lave kode i bios, og sætte kode på inden boot-up og så en tilsidst i windows...

så er man sikret... lidt henad vejen....

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 15-05-07 19:56

Indsæt din tekst her