/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sære streger?
Fra : Carg
Vist : 808 gange
300 point
Dato : 12-05-07 17:27

Der sker noget meget sært for tiden her. På min skærm dukker der helt umotiveret stregkodelignende tingester op. Flere og flere fylder skærmen op. Grøn-rødlige streger.
Jo længere tid jeg sidder på samme sted---kigger på det samme...ser f.eks. en video i Windows Media Player eller sidder her på nettet...jo flere dukker op. Hvis jeg skifter skærmbillede forsvinder de et kort øjeblik, men dukker så op igen en efter en. Er min skærm ved at være kaput? Er det min pc der er sær? Eller? Jeg er ved at blive skør af det!!!

Mvh. Carg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-07 17:47

Jeg ved da ikke hvad det er. Men bruger du noget virusprogram? Laver du diskoprydning en gang imelllem? Diskdefragmentering? Har du prøvet med systemgendannelse, til et tidspunkt det ligger før stribernes fremkomst?

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 12-05-07 18:02

Jeg tror ikke det er en virus. Ser slet ikke sådan ud, men kører selvfølgelig virusscan alligevel. Der er ikke dukket noget op.
Jeg kører jævnligt diskfragmentering og diskoprydning.

Systemgendannelse har jeg ikke prøvet...hmm...jeg venter lige lidt med det tror jeg.

Det ligner mest af alt at de små øhm...tingester som skærmbilledet er bygget op af er gået amok.

Computeren virker ikke til at være generet af det. Den kører som normalt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-05-07 18:16

Hvad SYSTEM kører du med. ?

Det du beskriver, ligner en diskfragmentering/ virus-scan
o.s.v, SOM du IKKE skal afbryde.
Men det kan OGSÅ være andre, der er med på en LYTTER.
Det kunne være du har sat den/t - til at defragmentere automatisk.?
Hvi sdu har et specielt program.
Men at det bare begynder uden GRUND !!!

Prøv at se, hvad du har i START - alle programmer - start
Er der noget der ikke skal KØRE,
så gå til START - KØR - msconfig, der er hele listen over dine programmer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-05-07 18:18

Citat
Computeren virker ikke til at være generet af det. Den kører som normalt.

Heller ikke når din maskine bliver kopiéret...

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 12-05-07 18:24

Jeg forstår ikke helt hvad du siger disken...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-05-07 18:50

Citat
Hvad SYSTEM kører du med. ?

Vista / Xp Pro / Home !!!? Linux / Mac

Kan huske en gammel WIN 3.0 der havde samme problem.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-05-07 18:50

Har den forresten endnu....

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 12-05-07 18:55

Kører XP.

Det virker mest af alt som om det er grafik eller sådan den er gal med eller skærmen.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-05-07 19:10

har du fornylig opdateret dine driver til grafikkorte hvis ikke så prøv at opdatert det kan være at der er en virus der har ødelagt ligt af driver og det er også godt altid og ha den nyeste version af driver

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-07 19:13

Har du ikke en anden skærm, så du kan afprøve om det er den?
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil prøve systemgendannelse Det berører jo ikke det du har i word eller andre steder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-07 19:18

Har du installeret det "rigtige" skærmkort.
Er det den driver som hører til din skærm og XP.
Er opløsningen sat til det tilladelige.
Er skærmopdateringen sat rigtigt. (Hz)
Har du noget elektrisk stående for tæt.
(eks. vil en computerskærm som står ved siden af, danne grå vandrette linier som bevæger sig langsomt ned over skærmen)

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-05-07 00:43
Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 13:23

er det kun skærmen, der er problemet??

er det lcd eller crt???

i tidernes morgen, da de lavede disse dejlige skærme, skulle mn bare bruge en magnet til at fucke sin skærm op...

de gode gamle crt-skærme virker som et tv, men en ion kanon, det skyder billedet på skærmen, det felt kan ødelæggelse med at ionisere/magnetisere et bestemt felt på skærmen..

dette kan for det meste rettes ved hjælp af degause på din skærm.. så ryster billedet og den er fin igen..

på lcd som virker ved strøm til de enkelte celler, kan det være en streg i strømmen, der er ved at dø, eller gennerelt en række celler der er ved dø.. de ender dog for det meste med bare at være røde på skærmen..