/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Tilskud??
Fra : sonjajensen
Vist : 810 gange
95 point
Dato : 12-05-07 16:01

Jeg overvejer meget kraftigt at gå fra min kæreste. Vi har to små børn sammen på 4 år og 9 mdr. Vi har fælles forældremyndighed, og det forventer jeg, vi skal fortsætte med.

Vi ejer et hus, 50/50, jeg kan jo ikke flytte og betale husleje to steder, og han nægter at sælge huset eller købe min halvdel.. Hvordan er jeg stillet? Kan jeg tvinge ham på nogen måde?

Og hvis vi flytter.. Hvilke tilskud kan jeg få? Jeg er elev, så der er jo ikke mange penge at rutte med.. Jeg har ikke en formue stående i banken jeg kan bruge til indskud til en lejlighed eller lignende.. Kan man få tilskud til sådan noget?

Jeg forventer, at børnene skal bo hos mig hovedparten af tiden..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-07 16:11

Sikke en redelighed. Dit mindste barn er kun 4 mdr. og alt ser sort ud, det får mig til at tænke på om du mon kan have en fødseslsdepresstion???? Hvis du er den mindste smugle i tvivl, så må du endelig søge læge.

Din kæreste kan ikke nægte både at købe din andel, eller sælge sin, han må vælge. Hvis han vil
blive boende, må han købe dig ud, eller du må købe ham ud, sådan er det.

Hvad du ellers kan få af hjælp ved jeg desværre ikke, men er du på su, så prøv at kikke her
www.su.dk der kan du få forhøjet tilskud, men ellers snak med din kommune, der er flere muligheder.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-07 16:21

Du kan finde svar på næsten alt ved skilsmisse her

http://www.familieadvokaten.dk/

bare skriv skilsmisse i søgefeltet i øverste højre hjørne

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 12-05-07 16:46

Hejsa
Vedr. økonomisk hjælp til indskud, kan du søge en enkelydelse efter aktivloven på kommunen, den er tilbagebetalingspligtig, men uden renter, og afdragets størrelse finder man ud af så det virker fornuftigt.
Hvis du ingen har til at hjælpe dig, kan du også henvende dig til mødrehjælpen, som kan hjælpe dig med at fortælle hvilke ting du skal tænke på.

Sov lige på det engang til, det er hårdt at være alene med 2 små børn.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-07 17:00

Om du kan tvinge ham? Na a Mon han kan tvinge dig? Der er nogen ting her i livet man må prøve ar enes om. når man ejer et hus 50/50 så er der engang skrevet skøde. Hvad står der deri om ophævelse af fællesskabet. Man plejer ved købet at tage højde for at den slads kan ske. Du skal jo nok have en snak med en advokat. Der findes en ordning med gratis advokatbistand, det kan din kokmmune oplyse dig om.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-07 18:12

Når man ejer et hus 50/50 betyder det som regel også, at man hæfter solidarisk med hinanden, forstået på den måde, at banker o.s.v. er ligeglade med, hvor afdragene kommer fra, en af jer skal bare betale.

En nødløsning, hvis han ikke vil være med til at sælge huset og hvis der ikke er friværdi i huset I går glip af, kan simpelthen være at lade være med at betale...så huset ryger på tvangsauktion...og evt. gæld vil blive inddrevet hos den af jer der har penge.

Men så længe du står som ejer af et halvt hus, kan du ikke få nogen tilskud til hjælp til ny bolig o.s.v. , ud over de forhøjede børneydelser du har ret til såfremt du bor alene med børnene og så selvfølgelig bidrag fra faderen.

M.h.t. hjælp til indskud o.s.v. kan du muligvis få kommunen til at kautionere for et indskudslån.

Og derefter boligydelse afhængig af din indtægt.

Og så vil jeg råde dig til at opsøge den gratis advokathjælp i din kommune der kan rådgive dig nærmere om dine muligheder....som ikke ser særligt gode ud i øjeblikket når kæresten er så usamarbejdsvillig.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-05-07 18:37

Gå ind på www.singlemom.dk

det er en side for enlige forældre m/k men er også velkommen hvis man er papforældre eller har en ny kæreste eller mand.

Men på siden debatforum er der rigtig mange der har været igennem din situation som kan vejlede dig. Og flere har spurgt om meget af det samme som du gør her.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-05-07 19:06

Hej sonjajensen.

For at få snakket det hele igennem og få opklaret hvordan du vil være stillet i alle forskellige henseender, så synes jeg du, på mandag, skal ringe til din kommune og bede om at tale med din sagsbehandler! Vi har allesammen en sagsbehandler og den der skal viderestille dig vil sikkert bede om dit personnummer og derefter bliver du viderestillet til den sagsbehandler der 'har' den gruppe personnumre som du hører til.

Ingen her kan vejlede dig korrekt, idet der er rigtig mange ting der spiller ind og er individuelle.

Få en god snak med en der ved hvad han/hun taler om!

Held og lykke med det altsammen....MEN - jeg vil osse, som en ovenover her, skriver, sige til dig at du skal tænke dig rigtig godt om - det er ikke en dans på roser at være enlig mor med to små børn - uanset hvor meget hjælp man nu måtte være berettiget til.

- men held og lykke.

Venlig hilsen Dorthe.