/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm.
Fra : spimmer
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 12-05-07 10:38

Hej.
Min datter har en bærbar computer. Den har fået nykker. Når den skal starte op kommer der en blå skærm, og de fleste gange kommer den ikke længere. Jeg har set dette problem tidligere her på Forum, men kan ikke finde det!
Et tillægsspørgsmål: Hvad bliver der slettet på maskinen, hvis vi sætter Recovery CDérne i maskinen. Fra ny af er den opdelt i et C: drev og et D:drev.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-05-07 10:48

Ved recovery vil alt på C-drevet blive slettet, D:\ vil blive uberørt. Du kan starte i fejsikret tilstand (måske) og flytte evt. data til D:\

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-05-07 10:58

hvad siger fejl-/stopkoden på bsod'en ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-05-07 11:01
Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 12-05-07 11:42

Stopkoden er:
SC0000218
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 12-05-07 11:43

Rettelse:
STOP: C0000218
spimmer.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 200 point
Dato : 12-05-07 11:47
Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 12-05-07 12:12

Tak for svaret peet49.
spimmer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-05-07 12:14

Selv tak og god weekend.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-05-07 12:16

eller:
1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
5: Genstart computeren
6: Vuptiii XP starter op igen

ELLER:

skrevet på en lidt anden måde:
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
hvor ? er navnet på det drev hvor din XP ligger.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 12-05-07 20:39

Hej hcma.
Gælder det også, når det er en Recovery CD?
spimmer.