/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
STOR hund
Fra : hatchi
Vist : 1350 gange
30 point
Dato : 12-05-07 09:10

Hej

Hvilken slags hund er den stoerste slags, og hvor stor bliver den?

Vh soeren

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-05-07 09:28
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 12-05-07 09:36

En broholmer er nu heller ikke en skødehund

http://hjem.get2net.dk/amanigga/page9.html

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-05-07 09:45

Irsk Ulvehund er den højeste, hvis det er det du mener, men ikke den tungeste.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 40 point
Dato : 12-05-07 09:49

Iht FCI standarder er rækkefølgen Irsk Ulvehund, Grand Danois, Broholmer.

Standarden siger MINDST 86 cm, 80 cm, 76 cm (skulderhøjder).

Der er helt sikkert nogle genetiske/arvemæssige afvigelser herfra, lige så vel som, at der sikkert findes en eller anden eksotisk race, der er højere.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-05-07 09:50
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-05-07 11:35

modersvilje.

Det var en ordentlig "moppedreng" - Hvad race er det ?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-05-07 11:47

Mon ikke der lige er manipuleret med det billed, eller også er det en meget lille kvinde

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-05-07 14:23

Jeg tror det er en Kaukasisk Owtscharka og jeg tror også at det er en han der er af overstørrelse,
og så tror jeg at kamaravinklen har noget at sige, jeg har selv lige haft en kaukasisk O. men hun vejede kun 65 kilo og var tynd denne er en 100 + kilo´s sag, men den højeste hund er uden tvivl irsk ulvehund men er det så den største eller er den største den tungeste der er eksempler på molosser der vejer over 120 kilo, så hvad er verdens største hund?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-05-07 14:38

den største hund i højde er irsk ulvehund, hvor chi hau hau er den mindste hunderace.

Det er det som altid har været fremvist som den største nemlig irske ulvehunde.

De to racer har altid været fremvist som den største og mindste race i alle nyhedsblade.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 12-05-07 17:22

Hej

Jeg har selv en Landseer - og han er da blandt i største.. han er 82 cm og 85 kg - dog meget slank...

Taget fra Hundeleksion.dk

Kontinental Landseer - Sjælden hunderace, meget børnevenlig. Hanhunden har en skulderhøjde på optil 80 cm, tæverne bliver noget mindre, og i det hele taget lettere. Grundfarve hvid med sorte afmærkninger, hovede sort med hvid blis.

http://hjem.get2net.dk/landseer/ en side fra danmark..

Fusses

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 13-05-07 12:49

Den største og tungeste hund er da en Mastif... Den stor han kan let komme til at veje over 100kg. De blev før i tiden brugt som vagt på borge og i kampe med bjørne. Her var der somregl kun 2 Mastiffer om 1 bjørn...
Kæmpe hund, men også en af de mest rolige og afballancerede...

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 14-05-07 09:50

Tak for svaret brokke44!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-05-07 11:14

Selv tak.

Jeg er gået lidt videre i "undersøgelsen". Det viser sig faktisk, at Mastiff kan være noget større end de nævnte. Der er øjensynligt ingen standard mht højde, så der findes visse eksemplarer, der er højere end 86 cm. Samtidig siger kendere, at mange Mastiffer vejer 100+ kg.
Det må være noget af en karl at have farende rundt i stuerne.

Men altså iht standarderne er den nævnte rækkefølge nok generelt gældende.