/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rabarber kage/tærte
Fra : Maleje
Vist : 1731 gange
100 point
Dato : 11-05-07 21:38

Hej Alle,

Er der nogen der har en lækker opskrift på rabarber kage/tærte? Jeg tænker på en sådan en med smuldre dej ovenpå... Fik engang en og dne var bare rigtig god :)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 21:55
Kommentar
Fra : netper

Dato : 11-05-07 22:01

Mon ikke det er noget lignende denne her med sprød crumbel.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20414

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-07 07:28

Hej
Jeg kan godt lide denne, som er fra "Den gule dessertbog"

Dej: 125 g smør, 125 g melis, 1 hel æg, 100 g smuttede og hakkede mandler, 60 g hvedemel, 1/4 tsk bagepulver

Fyld: 350 g rabarberstilke, 125 g melis, 1 tsk vanila.

Smørret rørres blødt og sukker drysses i. Æg tilsættes. Mandler tilsætten og mel og bagepulver røres i.

Jeg kommer de snittet rababer i en ildfast skål og drysser med sukkeret. Dejen fordeles over.

Bages ved 225 g i 30 min.

Den kan spises både lun og kold. Med flødeskum, cremefraise og vanilieis efter smag. Den kan også spises uden.

God appetit
Else

Godkendelse af svar
Fra : Maleje

Dato : 12-05-07 09:27

Tak for svaret ElseR.

Den lyder lækker... Jeg tror jeg prøver at lave den... Tak for hjælpen!