/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Købe mobil i andet navn?
Fra : Kyck
Vist : 1321 gange
50 point
Dato : 11-05-07 21:22

Jeg vil gerne købe en mobil med abonnement i en gave. Men kan jeg købe den i personens navn, som jeg vil købe til? Sådan at abonnements-regningen bliver sendt til hende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:26

Kan du sagtens

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-07 21:27

nej. det er abonnenten der skal selv der skal købe den. ellers kan man jo bare købe en mobil og få andre til at betale regningen.
giv et gavekort til en telebutik i stedet for. så er der ingen problemer, og din ven kan også selv vælge hvad det skal være for en telefon.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-05-07 21:27

det skulle der ikke være noget i vejen for. Blot at personen er over 18 år

Kommentar
Fra : Kyck

Dato : 11-05-07 21:28

Hmm modstridende svar?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-05-07 21:29

Næh, jeg trækker mig. Giver trimare46 ret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 21:30

Du kan ikke købe noget som helst abo - hverken til Billedbladet eller en telefon i en ANDENS NAVN....

Det er dokumentfalsk - og strafbart......

Du må købe den UDEN abo....

Kommentar
Fra : Kyck

Dato : 11-05-07 21:34

hehe ro på med strafbart.

Skal vi nu ik liiiigge

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:35

jeps som refi siger, køb uden abo,
eller sig at der venter et abo hos forhandleren
klar til underskrift.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-05-07 21:37

lol sådan en som teil han svare bare for at svare, han ved aldrig en skid...

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-05-07 21:38

Teil det kan man squ da ikke bare sige.... Du er da ikke for klog... Du kan squ da ikke købe en telefon også sige der kommer lige en anden og skriver under på abo...!!! Du er da for langt ude.

Citat
eller sig at der venter et abo hos forhandleren
klar til underskrift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 21:53

Den eneste mulighed du har hvis modtager ikke må vide noget er at købe kontant UDEN abo.....

Har du ikke råd til det kan du jo låne pengene i din bank over de 6 mdr. der er tale om.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:55

Gør som refi foreslår.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-07 22:18

Nej, som nævnt kan du ikke købe en telefon i en andens navn.......men et forslag:

Få butikken til at lave et gavekort, og så kan personen selv gå ned og indløse det og skrive under på papirerne

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 22:26

Det er ikke pænt at forære en GÆLD væk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-07 00:39

Billige telefoner med bundet abonnement, er en form for afbetaling.
Det duer ikke som gave.

Du kan bøbe en telefon uden binding for nogle få hundrede kroner, hvis den bare skal være telefon og ikke en fancy dårligt fotoapparat og midelmådig, mp3 afspiller.
Forær dertil et taletidskort, forudbetalt med så meget, du vil give.

Eller find på en anden gave.

De unge mennesker gider nok ikke en simpel telefon, men en ældre dame på over 25 vil sikkert være glad for den.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-05-07 00:52

Aftal med gavemodtageren at mødes et sted i byen tæt på butikken og gå ind og køb telefonen sammen.

Og det er strafbart at købe en telefon i en andens navn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-05-07 08:43

Citat
men en ældre dame på over 25 vil sikkert være glad for den.

Du er ikke bange af dig.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-05-07 16:55

Køb en med taletidskort, så kan vedkommende selv vælge efterfølgende mobilselskab.

Godkendelse af svar
Fra : Kyck

Dato : 13-05-07 17:36

Tak for svaret trimare46.