/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gem som.....
Fra : Bizz
Vist : 362 gange
200 point
Dato : 20-01-03 12:30

Jeg kan kun gemme jpg og gif billeder på nettet i bmp format. V/ højreklik/(gem som), er der kun en valgmulighed i filtyper (bmp). ?

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-03 12:50

svaret er:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;260650
citat:
Løsning på problem 1
Du kan løse problemet ved at slette de midlertidige internetfiler. Vælg Funktioner, Indstillinger, fanen Generelt, og vælg knappen Slet filer.

BEMÆRK! Du finder mappen med de midlertidige internetfiler ved at klikke på Indstillinger i menuen Funktioner, klikke på fanen Generelt og derefter klikke på Indstillinger. Den aktuelle placering er angivet i dialogboksen Indstillinger.
Løsning på problem 2
Du kan løse problemet ved at fjerne markeringen "Gem ikke krypterede sider på disken" under Funktioner, Indstillinger, fanen Avanceret. Vælg derefter Vis, Opdater for at genindlæse siden.

Løsning på problem 3
Metode 1
Åbn biblioteket Temporary Internet Files, og find det billede, som du forsøgte at gemme.
Højreklik på billedet, og klik på Åbn.
Når billedet indlæses i Internet Explorer, skal du højreklikke på billedet og vælge Gem billede som. Filtypen og filnavnet skulle være det korrekte.
Metode 2
Skriv den direkte sti til det billede, du vil gemme.
Når billedet indlæses i Internet Explorer, skal du højreklikke på billedet og vælge Gem billede som. Filtypen og filnavnet skulle være det korrekte.
Metode 3
Du kan også gemme filen i .bmp-format og derefter bruge et grafikredigeringsprogram til at konvertere filen til det ønskede filformat.
Status

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 12:58

lige en rettelse.måske er det bare at du skal slette dine internet filer,åbn internet explorer,vælg funktioner-internet indstilliger,under fanen midlertidig internet filer trykker du slet filer.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 20-01-03 13:03

Din temporary internet mappe er fyldt og hvis du tømmer den så kan du gemme i jpg igen. Det er en fejl i internet explorer. Det sker når du har over 100 MB i mappen. Du kan nedsætte størrelsen så det ikke sker igen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 13:10

ja jeg tænkte nok at det var der problemmet lå,og der sker intet ved at slette disse filer,
med min fremgangmåde da temporary internet er det somme som midlertidig internet filer.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 13:35

Jeg havde en "diskussion" med een der sagde, hvad er det for noget vrøvl/formodninger, men det er OK!
Jeg vil så tilføje et par ting som også har indflydelse.
1) Tøm også mappen "temp" og papirkurven jævnligt!
2) Foreslår du ved funktioner/internetindstillinger... ikke bare vælger at slette de midlertidige filer i "intenet temporary-files (under første faneblad) generelt, men går hen under fanebladet "avanced" og sætter flueben i firkanten "tøm mappen midlertige...osv. NÅR BROWSER FORLADES! Så er det problem løst.
PS.: der står slet - men glem det, man kan ikke slette mappen kun tømme den.

Godkendelse af svar
Fra : Bizz

Dato : 20-01-03 16:44

Super Svar