/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista
Fra : classic26
Vist : 560 gange
300 point
Dato : 11-05-07 12:54

Hej

Jeg kan fornemme på de svar jeg får i spørgsmål
http://www.kandu.dk/spg104248.aspx
at Vista ikke står "i høj kurs".... at det er starten til masser af problemer.

Jer der har Vista, hvilke erfaringer har i gjort jer, gode som dårlige?

tak/ steen

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 310 point
Dato : 11-05-07 13:05

- hos nogen kører det fint, andre er knap så heldige. Det kommer meget an på hvilke prgrammer man kører på Vista. Her i sensommeren kommer Servicepack1 (SP1) til Vista og selv om min lillebror er ansat hos Microsoft og jeg får de programmer jeg peger på, i nakken - venter jeg et års tid med Vista da jeg bruger nogle tunge grafiske programmer der endnu ikke er Vista-egnede...

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 13:30

Hvis du "kun" bruger din PC "normalt" og til de "nyeste" programmer - er den OK

Men den mangler en MASSE før den er kompatibel med dini "gode gamle" programmer....

Det er som med nye biler....

Før i tiden kunne man selv skrue en masse - på de nye skal man helst holde fingrene væk....

Men de kører måske også med Vista....

Så alt ialt - vent 1 år med Vista......

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-05-07 15:33

Har installeret det på en bærbar Medion fra 2004, og her er der problemer med at der mangler drivere til kortlæser og dvaleknap mm.
Ellers er det såmænd ok med fine nye funktioner.
Har også Vista på en endnu ældre stationær, og her er det faktisk en fin opgradering.
Har du de rigtige drivere, og ikke brugere special-programmer kan man lige så godt hoppe på vognen nu... Det er jo kommet for at blive - regn med det!
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:39

Citat
Det er jo kommet for at blive

Ja....

Men forhåbentlig forbedres det løbende - ellers bliver det ikke længe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:40

Selv Dell har måttet bide i det sure æble og STADIG levere flere af deres modeller med XP....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-05-07 17:10

Jeg har lige købt en dell med vista og jeg er meget glad for det.. grunden til at mange er lidt imod vista er hardware kravene.. jeg kender nemmelig nogle stykker som har haft det installeret. og som er gået bort fra det igen..

jeg køre den på en maskine med

en amd x2 5000+
2G ram
512 Mb grafikkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 17:18

Den PRIMÆRE grund til at mange IKKE vil have vista er ikke maskinkraft men at deres software ikke længere fungerer....

Og det kan være flere tusind kroner der bare ryger i skraldespanden.....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-05-07 17:39

refi => kan du nævne nogle ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 17:55

Ja - nero....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-05-07 18:20

refi har fat i noget af det rigtige. Jeg køre bla også multiboot XP/Vista Ultimate på en af mine pcer og jeg er glad for begge, men når jeg skal lege er det da i Vista. På jobbet er vi også lige slået over på Vista og det fungerer fint. Der er mange der er usikre på Vista, men al begyndelse er jo svr og jeg er af den opfattelse at hvis man ikke prøver noget nyt kommer vi jo aldrig videre i udviklingen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-05-07 18:24

Fijala => det har du ret i...

Da XP kom var det helt den samme

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 11-05-07 19:56

Jeg køre Vista Basic på mit legetøj, og XP på den der bare SKAL køre. Vil nok anbefale at man venter, hvis man er afhængig af mange programmer.
Hvis det er for at lege med så kom dog med på vognen!
Men det er en holdningsdebat.

KH Mette

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 11-05-07 20:24

Jeg har kun haft gode erfaringer med Vista........ Mange gængse programmer er nu opdateret til at være kompatibelt med Vista og mange ældre versioner fungere uden problemer på min PC. Den eneste reelle grund til at jeg kører med Vista er de fancy visuelle effekter og det meget funktionelle sidepanel; kan man leve uden disse er det ikke nødvendigt at opgradere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-07 08:10

som hotmaildude er inde på så er der jo mange smarte visuelle detaljer i Vista og jeg kan simpelthen ikke lade være med at være et legebarn i hverdagen. Da jeg installerede min version var alle drivere til mine forskellige devices installeret i et hug uden at skulle ud og søge på nettet efter dem. Det gælder også flere af mine mærkelige dimser som ikke har en desideret medfølgende driver, men som med en del søgen og afprøvning af forskellige drivere kunne komme til at fungere i XP, de funkede i første forsøg i Vista.
Så min mening, hvis du vil med på det nye, så velkommen ombord i fremtiden.

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 14-05-07 08:12

Tak for svaret Stouenberg.
Ser frem til SP1.