/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
euromatic ovn
Fra : axelbjarne
Vist : 5033 gange
100 point
Dato : 11-05-07 10:37

Udskiftning af pærer i Euromatic ovn, eller aftagning af pærer, der ligger problemet. Kan ikke skrue glasset af, hvor pæren sidder.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 10:42

Du kan prøve at kontakte ham her.
http://www.hvidevaredele.dk/shop/varmelegeme-til-ovn-3776p.html
Du skal alligevel have den rigtige pære som passer til og som kan tåle varmen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-07 11:06

Pæren har jeg, men kan ikke skrue glasset af....ved ikke, om der skulle være et særligt trick...for at få det af...eller det har sat sig fast, grundet damp, skidt etc....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:10

Det står vel i brugsanvisningen hvordan - det gør det på alle andre apparater hvor der kan/skal skiftes pære....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-07 15:12

nej, det gør der ikke - pæren er slet ikke omtalt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:14

Citat
nej, det gør der ikke - pæren er slet ikke omtalt

Så er det måske noget man IKKE selv må skifte.....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-07 15:18

jo man må, men det undre mig, at glasset kan sidde så fast, at det indtil nu, har været umuligt at løsne det - flere har prøvet...
Forlag til at sprøjte hvad på den?....det er jo nok ikke rust...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:23

Ja - noget fedtopløsende....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 15:26

Jeg har skruet en del glas ud for at skifte de små parfumepærer ud i en
"Capro" industriovn. De sad meget fast. Måske kan du løsne glasset ved at køle det ned (koldt omslag)

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-07 19:43

Det er flere gange opgivet at pille glasset af. Nogle gange hvor kunden bare vil have det lavet, bliver der ofret et nyt glas, fordi man kan blive nødsaget til at smadre det!

Det kan sidde så godt fast at du tror det er løgn..

Forhør dig ved den lokale elektrikker/hvidevare reparatør om du kan få et nyt glas, prøv så med en god vandpumpetang eller rørtang om du kan løsne det, men det går sansynligvis i stykker, men så kan resterne til gengæld pilles ud af gevindet med en hammer og en flad skruetrækker..

- Anden

(erfaring med hvidevarer siden 1998)

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-05-07 09:16

Tak for svaret taunusanden.