/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vandtrylleri - hvordan?
Fra : Stouenberg
Vist : 840 gange
500 point
Dato : 11-05-07 10:22

- er der nogen der har et godt bud på dette:

http://youtube.com/watch?v=85b1eI8UsDU

God weekend

PS: point til mest originale/sjoveste svar...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-07 10:27

Ja, at det er en der er pokkers god til at sammenklippe og redigere videoklip

God weekend til dig

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 510 point
Dato : 11-05-07 10:29

Det er da tydeligt - syntes jeg- at der er vand i glassene inden det hvide stads bliver hældt i

Det var ikke et særligt opfindsomt/sjovt svar, men fakta

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 10:38

Farven i det første glas er kaftigere hvid end det sidste - altså det bliver fortyndet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-07 10:39

- foreløbigt et godt bud Olesen... Især når man lægger mærke til at glassene ikke flyttes, når der hældes op i første omgang...

Flere bud?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-07 10:43

Nemlig e.c og det understøtter Olesens teori...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-07 10:44

- undskyld Olesen, jeg mener sæ'føli "fakta"...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 10:56

I øvrigt findes der "trylleglas" hvor det faktisk kun er den synlige væg som fyldes med vædske.
Jeg har set sådan et en gang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 11:02

Det kunne jo også være "Stouenberg" som deler mælk ud til alle sine børn.

De skiftes nok til at drikke af glassene mens der er mælk i.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-07 11:08

Kun - og de stoppet med mælk...

- spøg til side, et par dejlige unger på 26 og 36...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-05-07 12:15

eller .... de gange glasset løftes op over kanten, sker der ting og sager? nå, ikke.
der hældes meget forsigtigt, så jeg tro der findes en indsats (dobbelt væg) langs kanten hvor mælken? bliver hældt i. i midten af glasset er der vand, som følger med retur og blandes.

de tomme glas ser forskellige ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-07 12:28

Hvis det var et glas som e.c skriver om, er der jo ikke for meget vand, når vædsen skal retur igen, jeg hælder mest til Olesen's ide

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 11-05-07 13:39

Måden man laver skummetmælk ( Futmælk ) på, altså mælk fortyndet med vand.

Nej det er 2 glas inden i hinanden, så der er varieret mellemrum

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 13:44

Jeg vil da også prøve!
Mit bud er, at der er stor forskel på glasvæggens tykkelse. Det forklarer også, at farven er mere hvid i de første glas - ned den tynde glasvæg,

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 13:54

Valderas måde, at lave skummetmælk (futmælk) på vil være ny for de alllerfleste mejerister
Nå men det har ikke noget med spørgsmålet at gøre eller muligheden af, at svaret kan være ligeså godt som andres.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-05-07 14:20

Det kunne jo også være en væske som opfører sig ligesom sæbevand i et bestemt koncentrat. Den skummer op, og evt. en forhaler i som hindrer at den nedskummer så hurtigt. For hvis det var dobbeltsidet ville væsken jo kun fylde det lille glas igen, når den hældes retur.
Eller den med at der i forvejen var væske i glassene, men mælk ville det ikke være som blev hælt i, den ville ikke opblande sig på denne måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 15:02

Citat
point til mest originale/sjoveste svar

En illusionist afslører ALDRIG sine tricks.....

Længere er den ikke - så hit med gysserne

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-05-07 15:04

De teorier holder da ikke...???

Jeg kender godt de glas, der ser ud som om der er noget i, men som er tomme. Og den omvendte model findes (fandtes) også til dukkesutteflasker (da jeg var barn). Men her ser vi jo, at noget hældes ud.

Hvis det kun var den ene vej, så ville jeg tro på den med noget i glasset. Men de tømmes jo - og det fortsætter jo på sin vis ved at blive delt op igen på tilbagevejen!

Der må være noget i glassene, som "vokser", når det hældes over i en anden beholder - hvad det så end kunne være...!?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-05-07 15:29

Der er jo utallige muligheder for at trylle med ting og sager, se blot: http://www.pegani.dk/video/default.htm, så ALT kan i princippet lade sig gøre...

Det er jo derfor det er så spændende at se en god tryllekunstner...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-05-07 15:46

Glassene har - som før skrevet - flere vægge.

Jeg må have fat i sådan nogle, når jeg skal skænke af min svogers gode whisky - så får han da hjertekvababbelse - den næringssorg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-07 16:32

Ok, hvis vi nu siger, der er forskel på tykkelsen af glas, så er det fint nok når der hældes fra små til store glas, meeen når den samme mængde skal hældes retur, burde der ikke være overskud til at fylde i alle glassene, ergo må der være vand i glassene

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-07 16:42

- ja Nordsted, så er vi inde på Olesens teor.. "fakta" igen

Det jeg synes er mærkeligt, det er måden væsken opfører sig, når den rammer bunden.

- Olesen fører stadig. Refi, la' nu vær, du har aldrig arbejdet med vand, vel?

Jeg lukker dette spørgsmål i morgen. Lad nu være med at spilde, når I øver jer...

God weekend til alle...

KH Stouenberg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 16:48

Resultatet er vel her http://www.youtube.com/watch?v=hpSOOMEnNJ0&NR=1
Som refererer til "tryllekunsten"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 17:01

Citat
Refi, la' nu vær, du har aldrig arbejdet med vand, vel?

Det gør jeg skam mange gange om dagen......

Det forsvinder også bare - er jeg så illusionist... ??????????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-07 17:06

e.c.... hvordan vil du så forklarer, at der er vand nok til ALLE glassene på returvejen???

Refi,,, det betyder bare, at du er hygiejnisk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-07 17:15

Der er vædske i den store skjulte beholder fra start.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 11-05-07 17:21

Hej Nordsted 1 . Du kan ikke forstå hvor vandet bliver af på retur ?
Hvis glasset er delt op i flere rum med forskellig rumfang kan det da sagtens lade sig gøre.
Hvis afstanden i første omgang er meget tynd, og når det bliver hældt tilbage kommer i hvor
der er et stort rumfang må det kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 17:40

stuenberg sagde:--------------------------------------------------------------------------------
-

Det jeg synes er mærkeligt, det er måden væsken opfører sig, når den rammer bunden.

Jeg har studeret den måde væsken rammer bunden på. Er det ikke kun den ene vej nemlig fra lille til stort glas det er mærkeligt? Rammer den bunden? Den anden vej ser det naturligt ud synes jeg. Det kunne støtte Olsens teori.
Prøv at lægge mærke til det - jeg har et problem: Jeg kan næsten ikke se - ikke af for mange glas . nej men sådab er det bare. Lige nu tror jeg på olsen!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 18:13

Jeg er bestemt ligeglad med, hvordan. Bare jeg kan få sådan et sæt ølglas.... Så skal jeg bevise, at det slet ikke lader sig gøre. Ikke når jeg hælder op, i hvertfald....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-05-07 23:37

Citat
Resultatet er vel her http://www.youtube.com/watch?v=hpSOOMEnNJ0&NR=1
Som refererer til "tryllekunsten"

Hvad forklarer det stillbillede med baggrundsmusik omkring tryllekunsten?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 23:39

.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 23:50

Én gang mere ....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-07 10:18

Iah - det er lidt svært at forklare, hvad billedet forklarer.
Så det vil jeg ikke prøve på.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-05-07 14:06

e.c - Ergo er der overhovedet ingen forklaring alligevel...

Godkendelse af svar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-07 14:56

- jeg tror ikke på "fakta" Olesen, men du får påængerne...

Tak til alle og god weekend.

/ Steen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 12-05-07 16:00

Mange tak Men jeg kan da se, at der var flere der "holdt" med mig, og mit "fakta"