/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Racercykel til nybegynder
Fra : Puch_MaxiK
Vist : 4876 gange
60 point
Dato : 10-05-07 21:37

Hej

Jeg har tænkt mig at begynde at cykle, så jeg har kigget på nogle cykler. Mit budget ligger på 3000-4000kr og for det regner jeg med at kunne få en okay nybegyndercykel. Jeg har bl.a. kigget på denne: http://www.din-cykelhandler.dk/Product.aspx?id=113&trk=img, men jeg ved ikke hvad jeg helt skal kigge efter. Synes I at denne cykel ser god ud og har I ellers nogle gode tips?

Hilsen Kristian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-05-07 22:18

Hejsa den ser da ok ud dog ved jeg ikke om de der skonæsebeslag ikke er lidt gammeldagse i dag bruger man jo cykelsko som låser sig fast på en speciel pedal men det kan jo bare ændres selv vil jeg helre have en alm pedal på
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-05-07 08:31

Her er et væsentligt bedre bud

https://www.bikebuster.dk/detaljer/120688.html

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-05-07 15:29

>Her er et væsentligt bedre bud

>https://www.bikebuster.dk/detaljer/120688.html

Det ser ud til at denne ikke har pedaler, der så skal tilkøbes yderligere, og så kommer vi måske over budgettet?
Hvis det skal være billigere endnu, har thansen.dk en racercykel i 3 størrelser til salg til 3000 kr. Jeg så den lige i butikken, og den så da ok ud med Shimanogear i håndbremserne mm. Kvaliteten er muligvis lavere end de ovenstående, men det er da et bud.

Umiddelbart ville jeg nok smutte ned til den nærmeste "din-cykelhandler" og få en tur på den du selv linker til. Du kan jo så prøve nogle billigere (hvis de fås) og dyrere varianter, og derfra bedre kunne tage beslutningen.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-05-07 15:31

Under alle omstændigheder skal der købes pedaler til... de viste på den først model er intet værd, og et par pedaler kan købes for få hundrede kroner.. Budgettet skal jo også tage højde for anskaffelse af sko og tøj.

Kommentar
Fra : Puch_MaxiK

Dato : 11-05-07 17:07

Mit budget er kun for cyklen. Tøj og sko skal selvfølgelig købes evd siden af, så jeg er ligeglad med om der er pedaler på eller ej.