/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
svimmel
Fra : aaaaa
Vist : 2488 gange
100 point
Dato : 10-05-07 21:22

Falder blodtrykket efter motion ? Falder blodtrykket efter man har spist ?
To spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at høre lidt erfaringer om.
Jeg har lidt problemer med svimmelhed efter træning. Det kommer når jeg rejser mig op.
Efter at have spist venter jeg en time, hvorefter jeg motionerer en times tid.
Hvis både fordøjelsen og motionen giver blodtryksfald er det måske grunden.
Kan man evt. gøre noget for at undgå ubehaget.
Mvh

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-07 21:37

Ja vist kan du gøre noget for at undgå ubehaget! Hvor gammel er du forresten? Jeg tænker på al den motion, er det sundt, tager du nogen stereoider eller noget? Nej gå til lægen og bliv ordentligt undersøgt. Jeg mener blodtrykket stiger i de situationer du nævner.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-05-07 21:41

Tal med din læge om sagen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-05-07 21:46

Et lille pip

Får du vædske nok??

Det er meget almindeligt for mange, at de bliver svimle når de rejser sig for hurtigt op, men som andre siger, bliv tjekket hos læge

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-05-07 21:48

Hvis du vælger at først at spise og derefter at motionere så forbruger du en bunke vædske, så prøv i første omgang at få ekstra meget vædske både i forbindelse med måltidet men også før du går i gang med din træning.

Hvis svimmelheden fortsætter så søg læge.

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 10-05-07 23:53

jeg kender godt det problem.

jeg har selv haft det sådan og jeg gik til lægen og fandt ud af at jeg havde højt blodtryk. når jeg var færdig med at træne var blodtrykket så højt selv om pulsen faldt at jeg blev svimmel det samme når jeg rejser mig for hurtigt fra en stol bliver jeg også svimmel så mit råd er at gå til lægen. jeg var 19 år da jeg fandt ud af det og det er blevet meget bedre efter jeg har fået medicin. og spis senest 2 timer før træning for så bruger du ikke så meget energi på fordøjelsen.
og hvis du spiser hurtigt kan blodtrykket godt stige

Kommentar
Fra : aaaaa

Dato : 14-05-07 19:02

Jeg har været ved læge for nogen tid siden. Fik målt blodtryk, lavet EKG og målt blodprocent.
Alt var ok. Dog er mit blodtryk lidt lavt-120/60 i snit.
Derfor gik mit spørgsmål mest på om motion og fordøjelse begge får blodtrykket til at falde yderligt, hvilket kunne forklare svimmelheden.
Mvh