/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skægtrimning...
Fra : Desmersnaps
Vist : 4419 gange
155 point
Dato : 10-05-07 20:15

Hej folkens
Jeg har en relativt kraftig skægvækst. Ikke vanvittigt kraftig, men alligevel kraftigere end de fleste fra min omgangskreds. Da jeg foretrækker at have 3-5 mm skæg, fremfor at være helt glatbarberet, overvejer jeg at købe en skægtrimmer/barbermaskine med trimmerfunktion. Jeg har tidligere haft en skægtrimmer som jeg overhovedet ikke synes fungerede. Det var som om den ikke rigtigt tog fat, og når den endelig gjorde tog den ikke den rigtige længde. Kan det være fordi det var noget billigt skrammel (den kostede vist 250kr), eller fungerer den slags bare ikke så godt. Altså det med at man vil ha en vis længde, nede omkring 1/2 cm? Er der nogen der har haft gode erfaringer med skægtrimmere, som kan anbefale en?
Mvh Kasper

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-05-07 20:30

Jeg bruger en kombineret hår- og skægtrimmer: Braun exact power

http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Shavere/691020_(Wupti).html

...og den er jeg rigtig glad for

Den klarer både skæg, og den øvrige hårvækst på hovedet

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-05-07 22:05

Hmmm. Den jeg har er også en Braun Exact Power, bare version ep15. Den var vist egentligt også sat ned fra 4xx da jeg købte den. Men er ikke så tryg ved at købe en ny af samme type , da jeg synes den er ret elendig? Er den bare god til hovedet eller også skægget? Måske er det mig der gør noget forkert (det er vel nærmest ikke muligt at gøre noget forkert...hmmm...)

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 155 point
Dato : 10-05-07 22:20

Jeg bruger den til begge dele:

1: Hele "krydderen" får en tur 1-2 gange månedligt hvor jeg klipper ned til trin 5 (Der skulle svare til 5mm. hårlængde, men som i praksis er en anelse længere. Omkring 8mm vil jeg mene. - Derimod er "hårhøjden" (altså "tykkelsen") over hovedbunden nogenlunde de 5mm.
2: 2-3 gange ugentligt studses skægvæksten ned til en højde på 2mm - det svarer nogenlunde til en skæghårlængde på 5mm. Overskægget skal dog rettes til "mit gefühl" uden afstandsstykker da det ellers er svært at komme ordentligt til med maskinen under trynen

...og min det er en EP50 som vist i link'et.

Tidligere brugte jeg en klipper fra Harald Nyborg til omkring en 50'er..... hvad angår hårklipning var den faktisk ligeså god som Braun'en - men skægklipperiet var jeg ikke så imponeret over - det gik, men med noget mere møje og besvær.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-05-07 07:55

Her i huset har vi en BaByliss T31 REF. 7485.

Den har min mans brug til sit skæg mange år uden at klage. Og jeg har de senere år også lært at bruge den, og har dermed overtaget herrefrisørens rolle!

Og ingen af os er kede af den.

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 11-05-07 09:21

hej. kan trygt anbefale Philishave T364

meget solid og god maskin

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-05-07 10:24

Altid gode maskiner fra BABYLISS. Bare køb en maskin. Vi har mange andre maskiner fra babyliss. alle maskiner er super flot og næsten 90 % frisør bruger maskiner fra babyliss.
held og lykke

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-05-07 12:19

Hej. Tak for svarene. Hvad bruger i de nævnte maskiner til? For der er stor forskel på at ta hår, og skæg. Og forskel på at ta skæg fra 2cm til 1cm ift at holde det på 3-5mm...
Mvh Kasper

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-07 17:02

Citat
Altid gode maskiner fra BABYLISS. Bare køb en maskin. Vi har mange andre maskiner fra babyliss. alle maskiner er super flot og næsten 90 % frisør bruger maskiner fra babyliss.

Det kan jeg tilslutte mig!

Jeg har selv brugt en Babyliss trimmer som frisør.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 14-05-07 22:26

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 14-05-07 22:27

og alle andre self