/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win Me opfører sig mærkeligt?
Fra : bantam
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 20-01-03 10:45

Hej

Jeg har en packard bell pc, med win me. igår var der kludder med den, og den bad mig starte op med Bootdiskette, hvilket jeg gjorde og så viste den bare blå skærm. Slukkede så for strømmen, tændte igen og startede op og så fungerede den fint.
Da jeg så tænder for den i dag kommer den op med en mærkelig skærm, med store ikoner og skrift, og musen virker ikke!!
Hvad er der sket, og hvad gør jeg??
Håber der er en der kan hjælpe mig på en forståelig måde da jeg er meget dum til teknik

Mvh og på forhånd tak
Bantam

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 12:33

der er mange ting man kan gøre,alt fra at slette harddisken og indstallere me om til det der er
problemmet,der jo nok er den bedste løsning.
Men grunden til den store skærm er nok at den starter op i fejl-sikker tilstand,uden hardware som grafikkort,mus,internet adgang...
måske er der noget hardware der ikke fungere rigtigt,eller har en forkert driver,hvis der er en konflikt på denkan det se i enehandtering med et lille - ! - tegn over.under kontrol panel skal du vælge system (hardware-)herunder er
enehandtering se om der er nogen.skriv hvis der er.
2.systemgendannelse:start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgennelse.virker ved at du gendanner windows system,som kan være årsagen,som den var på et tidligere tidspunkt.måske hjælper det.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 12:45

Iøvrigt, så husk at opdatere din windows http://windowsupdate.microsoft.com/

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 13:01

ok uffe - jeg tænkte osse det kunne være grafikkortet,

men det med den blå skærm viser noget andet,men kan

det løse problemmet,ville det jo være godt,hvis ikke så

skriv det der evt stå på den blå skærm.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-01-03 13:52

Jeg kan jo slet ikke gøre noget , når musen ikke virker. Jeg har prøvet at se om jeg kunne systemgendanne, men når musen ikke virker kan jeg ikke komme hen til gendannelsestidsp.

mvh Bantam

Min windows er altid helt opdateret

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-03 13:55

tryk på ctrl(neders ventre)+esc så åbner start menuen,den knap der er 2 under esc(øvers ventre)hedder tab
den kan du hoppe rundt i teksten med

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 14:01

Jeg vil gå frem sådan:
1) Hendte de 2 diskette og scanne for virus (man booter simpelthen op på dem) de er rare at have og nemme: http://www.avirus.dk/startf-prot.htm

2) Køre en (fuldstændig) scandisk, med udbedring af fejl
3) Køre defrakmentering
4) Forsvinder fejlene ikke så geninstaller - her behøver du ikke formatere disken idet alle programmer m.v. ikke berøres, der kommer bare nyt OS!

Hjælper DET heller ikke er der ingen vej uden om en formatering, men så sørg for at have gemt mest muligt på disketter.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 14:03

Jeg har ikke selv windows ME, men prøv

Genstart computeren >>> tryk F8 under opstarten (hvis du ikke ved hvornår, så bare tryk mange gange mens den starter op) her er der vist mulighed for sytemgendannelse, hvis ikke, så prøv fejlsikret tilstand

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 20-01-03 14:32

Hej xou.

Du har reddet min dag, mange tak for hjælpen, så selv jeg kunne fatte hvad du mente.

Min PC kører nu perfekt.

med venlig hilsen
Bantam