/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tastatur problemer, hjealp!!
Fra : Grimstrup
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 10-05-07 19:52

Jeg har netop installeret windows paa min dell baerbare computer igen, og jeg har et mindre tastatur problem... min windows er paa engelsk og nu virker mit tastatur ikke rigtigt laengere, altsaa med hensyn til aa ae osv.. snabel a er heller hvor det skal vaere.. hvordan faar jeg det lavet om til normal eu standard eller hvad det hedder? Saa jeg kan bruge mit tastatur rigtigt igen..

mvh lasse

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-05-07 19:56

Hvis du er heldig kan du holde venstre alt-tast nede og trykke på shift....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-07 20:01

Står der [EN] - så højreklik og vælg dansk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-07 20:04

Kontrolpanel - Internationale og sproglige indstillinger - Vælg sprog

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 10-05-07 21:23

Jeg har fået alt-shift til at få den til at bruge det rigtige tastatur et stykke tid, men det virker ikke hele tiden.. har været inde i kontrolpanel og ændre alt jeg kunne finde til dansk, men det hjælper ikke rigtigt:(

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-07 21:36

På den midterste fane (Sprog/language) i Internationale og sproglige instillinger kan du trykke på knappen "Detaljer" (jeg ved ikke, hvad knappen hedder på engelsk, men det er den eneste knap, der er (bortset fra de sædanlige i bunden)).

Dér vælger man øverst, hvilket sprog, der skal gælde, når computeren starter op. Det kunne tyde på, at der står "English"?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 10-05-07 22:24

det er rigtig nok hvad justuniverse siger.

Men lige neden under det, er der en Box, hvor der står: Indstalt device. der udfor kan du trykke Add.

I den menu der kommer frem, vælger du dansk.

så genstarter du din com...går ind og efter cheker om det har ændret sig..og hvis det har..lav det igen..og SÅ plejer det at virke.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 10-05-07 22:25

kort og godt...

Der er 2 steder hvor du sætter den til Dansk..og du skal sætte det til begge steder.

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 12-05-07 07:17

Tak for svaret justuniverse.