/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billigt Canon EOS 350 online?
Fra : Iselou
Vist : 1394 gange
25 point
Dato : 10-05-07 11:27

Hey! I mit sidste spørgsmål (Canon EOS 2350D) skrev dova til mig at det var en dårlig ide at købe mit kamera på Pixmania.com, og jeg havde købt det derfra hvis ikke at det var for hans hjælp, så nu vil jeg meget gerne høre om der er nogle som ved hvor jeg kan købe kameraet billigt online? Jeg har været inde og finde nogle sider hvor folk stemmer på hvilken sider der er bedst at handle på og der har Pixmania.com fået mange stjerner, så det tør jeg ikke at regne med.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Det ville være dejligt hvis det evt. var en dansk side, men det er ikke nødvendigt! :)

www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-07 12:06
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-05-07 12:07

Hejsa.

Canon EOS 400D til 5400kr: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245885

Canon EOS 350D til 4800kr: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376863

Begge kamera kan fås hos expressdelivery som jeg har haft gode erfaringer med.

Vh Claus

p.s. Jeg synes nu stadigvæk at det er helt hen i hampen at købe et forældet 350D, når det splinternye 400D ikke er så meget dyrere!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-07 13:03

Pixmania har fået meget omtale af folk, som føler sig snydt. Hold dig fra dem.

Se priserne hos platanfoto. dk . Der får du det med dansk brugsanvisning og al den reklamationsret, der skal til. 5500 for en 400Dmed den billige 18-55 optik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-07 13:04

Undskyld det er platan.dk

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 16:02

Stouenberg

Mange tak for dit link! :)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 16:04

fluffyclaus

Tak for dine links, men jeg ved at man kan finde det nogle steder til en lidt billigere pris. Grunden til at jeg har valgt 350D er fordi jeg har hørt meget godt om det og det er hvad jeg vælger at forholde mig til. Desuden er 600,- også penge hvis man kunne klare sig med 350D og det mener jeg at jeg kan ;)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 16:05

transor

1000 tak for dit link! ;)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-07 16:40

De billigste er ofte parallelimport. De er selvfølgelig lavet samme sted og i princippet lige så gode.
Men der er ikke dansk brugsanvisning. og Canon tager sig dyrt betalt for sådan en, hvad der egentlig er forståeligt nok.
Hvis der er noget i vejen med apparatet får du også nemt en bunke bævl, fordi parallelimportøren ikke har nogen serviceorganisation at støtte sig til, og han sjældent selv er kapabel til en reparation.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-05-07 16:53

->Iselou. Det skal du selvfølgelig bare gøre så Bare lov at tage følgene med i dine overvejelser:

Hvis du er ligeglad med om kameraet hedder Canon og det bare er fordi du skal holde dig under 5000kr, men gerne vil have så meget for dine penge som overhovedet muligt, så er det en helt anden sag. For så skal du slet ikke købe et Canon kamera

Så bør du istedet kigge på Olympus E-500. Det er spækket med top-proffesionelle features, men er billigt i øjeblikket fordi Olympus om kort tid kommer med nye modeller i hele deres spejlrefleks linie.

Prøv at kigge på det her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167594

4582kr inkl. fragt

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 22:31

fluffyclaus

Jeg vil sige at jeg ikke er ligeglad med om kameraet hedder Canon for det har jeg igen hørt så meget godt om! ;) Derudover synes jeg at det virker som om at det er et godt køb til prisen og vil alle vil jo gerne have det vi betaler for ;) Jeg har alligevel tilladt mig at kigge på dit link til Olympus og det ser da også meget interessandt ud, men så skal jeg starte forfra med at høre hvad folk synes da jeg ikke selv er helt skrap til det endnu! :)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 22:36

transor

1000 tak for din hjælp! :)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 22:40

fluffyclaus

Faktisk er det kvaliteten jeg går efter! Altså et "rent" foto. Det tjekker jeg inde på dpreview.com og der må jeg da indrømme at Olympus E-500 billedkvalitet faktisk lever op til det samme som canon eos 350d. Nu bliver jeg sku forvirret ;)

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-05-07 12:10

Kan egentligt godt forstå du bliver lidt forvirret. Der er vildt mange kamera på markedet som ligner hinanden.

Du kunne måske afgøre det på følgene måde:

Kig på nogle billeder af professionelle fotografer som falder i din smag, rundt omkring på nettet.

Find ud af hvilket kamera de har brugt.

Når du så har har gjort det vil du sikkert sidde med et flertal af enten: Nikon, Canon eller Olympus.

Det mærke skal du gå efter!

Det kan godt være at du ikke har råd til at smide 25000kr for det pro-kamera de har brugt, lige nu. Men når du nu skal i gang med den uddannelse, så kunne det godt tænkes at du ville investere i det en gang i fremtiden. Og så er det jo praktisk hvis de objektiver du får samlet gennem tiden kan benyttes på det store kamera

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 14:06

fluffyclaus

Det er sjovt du skriver at jeg kan kigge på nettet efter hvilken kamera de forskellige fotografer har brugt for det er nøjagtig hvad jeg har gjort ;) Jeg har brugt siden fotokritik.dk og det er jeg har set mange rigtig flotte natur/ portræt billeder taget med canon EOS 350D.
Jeg har fortiden slet ikke økonomi til at ligge 25000,- for et kamera men jeg går meget op i fotografi så når jeg engang er så heldig at have råd, tror jeg heller ikke at jeg er for nærrig til at købe et super professionelt kamera til en noget anden pris end 5000,- ;) Men som det ser ud nu skal jeg bare have et fint kamera som jeg kan "træne" med :)

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 25 point
Dato : 11-05-07 14:26

Super!

Det er vigtigt at se en masse billeder igennem inden man beslutter sig. Men fotokritik var ikke lige hvad jeg havde tænkt... det er begrænset af antallet af medlemmer. jeg tænkte mere i retning af en side som http://www.flickr.com hvor der er flere millioner brugere deriblandt masser af profesionelle.

Nikon: http://www.flickr.com/search/?s=int&q=nikon&m=text

Canon: http://www.flickr.com/search/?s=int&q=canon&m=text

Olympus: http://www.flickr.com/search/?s=int&q=olympus&m=text

God jagt

Vh Claus

P.S. Min favoritfotograf har en photostream derinde.. prøv at kigge på hendes billeder her: http://www.flickr.com/photos/rebba/

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 15:29

1000 tak for alt din brugbare hjælp! Ha en god weekend :)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 15:32

Citat
P.S. Min favoritfotograf har en photostream derinde.. prøv at kigge på hendes billeder her: http://www.flickr.com/photos/rebba/

Hold da kæ** nogle flotte billeder hun har taget! Der er noget at se op til!! :O

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 15:37

fluffyclaus

Du ved vel ikke tilfædigvis hvordan hun har fået så flotte farver på sine billeder? Går ud fra at hun har tryllet i måske photoshop ? ;)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 15:39

P.s Tænker på de første 5 billeder. Er helt vild med farvetonen.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-05-07 16:10

Ja, hun er hamrende god! Kreativ, teknisk dygtig og med et særdeles veludviklet øje for "det gode billede".

De billeder du taler om, er taget med et Canon EOS 5D med vidvinkellinse. Farvetonerne ser ud til at være opnået med et ND-Filter(Natural-Density- Filter) monteret foran objektivet

Jeg tror photoshoparbejdet er minimalt på de billeder. Der er nok højst tale om at justere lidt i "levels" og så er der nok tilført lidt skarphed med "Unsharp Mask".

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 17:34

fluffyclaus

Ja så kan man sku' sit kram! ;)

Mon ikke man kan finde den tone frem i photoshop på en eller anden måde? Det skulle være meget mærkeligt hvis ikke man kunne :)