/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk opdatering
Fra : calista
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 10-05-07 10:41

Windows kommer med meddelelse om, at der er opdateringer tilgængelige.
Jeg henter/ installerer og tror den hellige Gates er velbevaret.
Fem sekunder efter kommer der endnu en "Der er opdateringer klar til computeren", samme opdatering som jeg hentede for fem sekunder siden!
Dette har nu stået på de sidste to dage (pænt irriterende!)
Og Automatisk opdatering fatter ikke, at jeg dutter af i " Slå automatiske opdateringer fra"

HJÆLP!
Hvad skal jeg gøre?!

(Win2000 servpack4.)

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 210 point
Dato : 10-05-07 11:10

Jeg har desværre opdaget flere af mine venner den senste tid der har brokket sig over denne opdatering.

Jeg har en gang haft kigget poå det opdateret den og bang så var det det.

Men rent generelt ville jeg nu via en browser prøve at hente opdateringer manuelt og installere dem.
Under funktioner - eller tools er der en Windows Update .
Derinde under kan du nu vælge advanceret og markere alle tilgængelige opdateringer .
Prøv at installere dem den vej rundt og se om det hjælper.

Per

Kommentar
Fra : JD2000

Dato : 10-05-07 20:20

Hejsa.

Er det KB867801 (cumulative security update for IE6 SP1) den forsøger at hente hele tiden?
Så download følgende patch:
http://patch-info.de/IE/Downloads/Q867801-WUFix.zip
Udpak filen "Q867801-WUFix.reg". Dobbeltklik .reg-filen og lad den registrere.
Genstart maskinen og se om Windows Update / Auto Update stadig tilbyder KB867801

Hvis det ikke er KB867801 der driller kan du prøve følgende:
- Noter navnet på den opdatering der installeres igen og igen.
- Gå ind i kontrolpanelet. Tilføj/fjern programmer
- Se om opdateringen er listet. Hvis ja, så afinstaler den
- Genstart maskinen
- Geninstaler opdateringen

Held og lykke!

/jd

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-05-07 21:41

Det problem plejer Dial-A-Fix at ordne. Kør Fix Windows Update, og genstart maskinen http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 11-05-07 08:25

Tak for svaret peque
7-9-13 bank under bordet, det lader til at det virkede!
Tilsyneladende har automatisk opdatering kun hentet og ikke installeret, men det er fixet nu.

Tak igen