/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
extern hd vil ikke bide på
Fra : dhmoelsted
Vist : 679 gange
200 point
Dato : 09-05-07 20:30

har købt en usb 2.0 hd der kan tilsluttes pc uden nogen dikkedarer , der står i manualen at den medfølgende driver IKKE skal benyttes ved instal på xp men den vil altså ikke vise sig på denne computer, var der en der kunne hjælpe inden jeg skal sidde i timer og vente på support det er en shg 100 gb xtor 25 u

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-05-07 20:36

Der er muligvis ikke tildelt et drevbogstav til HDD'en.
Dette gøres således:

1. Højreklik på Denne computer, og vælg Computeradministration..
2. Klik på + ud for lager, og klik derefter på Diskhåndtering.
3. Find HDD'en i øverste vindue i højre side.
4. Højreklik på den, og vælg Skift drevbogstav og sti..
5. Tilføj et drevbogstav (Jeg anbefaler F:) og klik OK.

Prøv så at se om den ikke skulle være dukket op i Denne computer.

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-05-07 20:38

Citat
(Jeg anbefaler F:)

.. Du kan selvfølgelig også bruge G:, H: osv. osv. så længe du ikke bruger
et, der allerede er i brug af systemet (bl.a. C: og D:).

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 20:44

Hvis den er USB tildeler den sig selv det nærmeste bogstav.....(blot der er et tilgængelig)

Det behøver ikke at være det samme hvergang.....

Har du usb2.0 på komputeren - ellers hjælper det jo ikke.... ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-05-07 20:48
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-05-07 20:56

Måske er det en sandhed med modifikationer, at man ikke skal installere drivere på XP. Prøv det da alligevel Måske har du ikke ServicePack 2?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-05-07 21:09

hej e.c den er go den du sender der er en rød streg over enhedn og der står ikke allokeret og ikke intialseret , er ikke for go derinde i det allerhelligste men den er funden bare lige...

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-05-07 21:17

jo jeg har servicepakke 2 på og det står med fed skrift at brug ikke driver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 21:20

Den er jo tilsyneladende ikke formateret......

Har du USB 2.0 på KOMPUTEREN.... ?

Er der extern strøm til hardisken.... ?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-05-07 21:28

ja der er usb 2.0 bruges uden extern strøm og nu har jeg fjernet begrebet ikke intialseret ....nu står der tilbage ikke allokeret den er ny hvorledes formaterer man en hd man ikke kan få i gang ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 21:32

Vil det sige den får strøm fra usb-stikket ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 21:33

Hvad er det for en harddisk ?????

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-05-07 21:35

Sorry. Der er ikke engang en viagrareklame vedhæftet, så jeg smutter .....

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-07 21:58

Den skal du formater i com.admin. og køre den guide der kommer frem.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-05-07 22:08

Tak for svaret geu.rart den funker