/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tom maskine
Fra : finvej
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 19-01-03 20:17

Jeg har købt en slettet pc fra mit arbejde.
Hvordan får jeg den lige i gang igen. Kan jeg bruge en Windows-cdrom til nye pc´ere.?

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 19-01-03 20:28

Hej finvej

Jep du kan godt bruge en cd-rom til nye computere!!

Start maskinen op og læg cd-romen i... så skulle den gerne køre!!

Hvis den ikke gør nå du lige skrive, for så er du nok nød til at finde en startdisk...

Hvis det 2000/ xp er der ingen problemer nogle af 98 kan godt boot på cd-rom!

Håber du får gang i den

fusses

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-01-03 20:32

håber osse du få gang i den o))

det er nemlig som fuses siger

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 50 point
Dato : 20-01-03 14:38

\finvej

Du skal gøre dette:

1. Put en boot-diskette i (Hvis du ikke har en så kan du låne en)
2. Når du kommer til dos, skriv hvis det er win 98 "C:/ install.exe" (Du skal putte windows-cd'en i først)
3. Nu skulle den gerne installere windows.

Hvis ikke det virker så kan du prøve med at skrive:
1. Først "C:/"
2. og så Install.exe

/Steffan

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 21-01-03 10:32

Lige en kommentar:

Alt afhængig af hvilke specifikationer din nye computer har, vil jeg anbefale dig at installere et styresystem, der "passer" til.

Mange ældre computere vil enten slet ikke kunne køre nyere styresystemer (ME/2000/XP), eller også vil de køre usandsynligt langsomt.

Hvad der passer til hvad, vil jeg ikke starte en diskussion af hér, da der er lige så mange delte meninger, som der er brugere.

Da jeg formoder du vil installere et af Microsoft's styresystemer, vil jeg anbefale dig at besøge deres hjemmeside, og se hvilket system der passer til din nye computer.
http://www.microsoft.com/danmark/products/families/windows.asp --- du skal lede efter "Systemkrav", eller lign.

Selvom din computer IKKE opfylder systemkravet, vil du i nogle tilfælde sagtens kunne installere alligevel. Dette er mener jeg ikke er anbefalelsesværdigt, da du i sidste ende vil mangle i ydelse, hvad du har opnået i "fornyelse".

Held og lykke. Kinajumjum

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-02-03 21:13

en kommentar til stefanstefan::
Når computteren er startet med en bootdiskette er det sandsynligvis d-drevet der er cd-rom drevet.
Altså der skal skrives:
d:/ install

eller hvis det er en opstartsdiskette kan cd-rom drevet flytte endnu længere ned i rækken.
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 07-02-03 21:17

Hov ups det er rigtig nielsjs det have jeg ikke lige set

/Steffan

Kommentar
Fra : kdp85DK

Dato : 25-05-03 02:58

en kommentar til nielsjs... hvis du starter din pc med en boot disk fra win 98 se. vil den indlæse nogle værktøjer på drev d: så jeg vil nærmere sige at der er drev e:.... den fortæller dig hvor dit drev er placeret når den booter

-over and out-

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-05-03 09:48

hej !
har du fundet ud af noget eller stå den bare og fylder op ???

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 04-02-07 16:48

Tak for svaret Steffansteffan.