/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
musikproblemmer...
Fra : nosunshine5
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 09-05-07 16:38

Jeg har så lagt meget af min musik ind med mediaplayer. Men når jeg åbner under START, musik.
Så kommer ikke al den musik jeg har lagt ind.
Hvordan får jeg resten til at komme frem der? <- Det er spørgsmålet:)

Jeg har købt en ny mp3. Den kan jeg ikke ligge musikken ind på via mediaplayeren. Så jeg er nød til at lave en drag'n'drop i mellem musikken og mp3(Asono hub)

Er der en der kan hjælpe mig her?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-05-07 17:00

Med hensyn til din MP3 afspiller, så kan du overføre musikfilerne via stifinderen.
Men husk at mange mp3 afspillere kun acceptere 127 filer (i hver mappe).
Så skal du have mange numre med dig, så opdel i mapper. Den skal nok finde musikken alligevel.
Har du mulighed for det, så lad dig overraske med næste nummer, ved at bruge RND funktionen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 17:09

Dit spørgsmål er IKKE formuleret meget anderledes end det første - så det er sgu ikke let at blive klog på hvad du mener....

Citat
Jeg har så lagt meget af min musik ind med mediaplayer.

Hvad betyder det....

Citat
Men når jeg åbner under START, musik.

Er det en genvej du selv har lavet eller er det MediaCenter du har.....

Resten med at overflytte til mp3-afspilleren er som tidligere skrevet (og severino skriver) bare at flytte dem i stifinder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 17:12

Citat
Hvis fx Pac-Man havde påvirket børn født i 80’erne, så ville vi jo i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller. Mens de lytter til monoton og ensformig musik.

Er det ikke det de gør på diskotekerne....

Sorry - kunne ikke dy mig....

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 09-05-07 17:46

Hej igen
På skrivebordet er der nede i hjørnet START. Når jeg åbner den kan jeg åbne til programmer derfra. Og der kan man så også åbne direkte til mapper med Billeder, Dokumenter, Musik og Denne computer. Bland andet.
Jeg er så godt klar over alle ikke har de samme programmer og opsætninger. Men jeg har da set at de alle, næsten, uden undtagelse har de tre mapper med Musik, Billeder og Dokumenter der.

Når jeg så åbner mappen der står skrevet Musik på. Så skulle den musik der er i pcén gerne kommer frem der. Det er i hvertfald hvad jeg troede.

Men den musik jeg har lagt ind med Windows Mediaplayer, den kommer ikke frem der.
(med lagt "ind" mener jeg at jeg har lagt en cd med musik på, i diskedrevet og brugt programmet Windows Mediaplayer til at downloade det på pcén)

Så spørgsmålet er om der er en der kan fortælle mig hvordan jeg får alt musikken frem i
folderen Musik?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 18:01

I START MUSIK kommer KUN de filer der ligger i biblioteket musik......

Så du må gå i stifinder og finde ud af hvor de andre filer du har hentet ind ligger......

De skal ligge i MUSIK (eller et underbibliotek til musik)

Når du trykker START - DOKUMENTER - MUSIK lukkes blot stifinder op i det bibliotek

C:\Documents and Settings\Dit navn\Dokumenter\Musik

Er det det du mener.... ??????

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-05-07 22:09

Jeg har så lagt meget af min musik ind med mediaplayer. Men når jeg åbner under START, musik.
Så kommer ikke al den musik jeg har lagt ind.

Dvs: NOGET af din musik har du lagt ind med mediaplayer ?
Resten af din musik er dowloadet eller noget helt treide ?

Anyway, kan det være at du er kommet til at gemme noget musik på D drevet, og noget andet på C drevet ?

Det tænker man måske ikke lige over hvis man bruger Mediaplayer til at søge efter et enkelt nummer heletiden.
Det som du har lagt ind via Mediaplyer ligger højest sandsynlig på dit C drev, hvis ikke selv du har valgt noget andet.
Dog bør du altid gemme det på dit D drev.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 09-05-07 22:11

Ahh, det kommer derhen ad. :)
Der kommer musik frem idet bibliotek. Men den musik jeg har lagt ind via Windows Mediaplayer kommer ikke op der.
Så er det jeg gerne vil have det frem der. For i det bibliotek ligger musikken samlet albumsvis.
At hver enkelt cd ligger i en mappe,som man så kan åbne og finde numre der er på albummet.

Jeg vil gerne have musikken der ligger i Windows Mediaplayer overført til det bibliotek

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-05-07 22:11

Prøv og gå ned i START - SØG og søg efter et muski nummer du ved du har lagt ind via Mediaplayer, så skulle du gerne få at vide hvor nøjagti det ligger.

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-07 22:13

Eller....

Start - My computer - Local disk C - Pograms files - WindowsMediaPlayer - open en folder der hedder noget med musik / dowload...

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 09-05-07 22:14

Hej Trine08
Der er måske noget der.For jeg har aldrig arbejdet, eller lagt noget ind der. Jeg prøver at SØGE det. Jeg havde ikke lige tænkt på den og ville sikkert aldrig have gjort det.

PS Flot frisure. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 22:34

Du har helt sikkert gemt mediaplayer-filerne et andet sted....

Prøv at åbne en af dem i playeren og se HVOR den henter den.....

Bagefter kan du så flytte dem til dit MUSIK bibliotek...

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 09-05-07 22:48

Jeg har fundet musikken. Den var der. Så ser jeg lige om jeg kunne finde albumsmapperne ozz

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 11-05-07 00:05

jeg har haft samme problem søg efter alt musik i søg i start og så maker det og læg det ind i en mappe det har jeg gjort så nu ved jeg hvor det er

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 11-05-07 20:03

Tak for svaret Trine08.

Jeg må igang med at kopiere dem over i Musik. Så jeg ikke skal lede mere. ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-07 20:09

Det var så det du fik at vide for 2 dage siden