/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon EOS 350D
Fra : Iselou
Vist : 1959 gange
40 point
Dato : 09-05-07 13:18

Hey! Ville høre om jeres erfaringer med Canon EOS 350D? Jeg starter på min fotograf uddannelse her til august og står og er lige ved at invistere i dette kamera som jeg har hørt så godt om, men inden da vil jeg lige høre om hvad i synes? Derudover vil jeg høre hvor det bedste sted er at købe dette. Jeg har selv fundet det online til 4.999,- Og kan i evt. anbefale mig at købe et brugt? Det jeg har kigget på til 4.999,- er ikke brugt!

Håber at høre fra nogle der er lidt mere expert end mig til sådan noget ;)

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-05-07 14:16

Hejsa

Canon EOS 350D er det mest solgte spejlreflekskamera overhovedet. Og det siger jo en del i sig selv. Dog er den blevet afløst af EOS 400D: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245885

Jeg har selv et 400D og kan kun anbefale det. Det har imponerende lav billedstøj, høj billedkvalitet, og så er det lynende hurtigt. Man kan i lærefasen få en del hjælp af kameraet hvad indstillinger angår, og så derefter køre med fuldt manuelle indstillinger. Det er intet mindre end et eminent kamera

Vh Claus

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 09-05-07 15:35

Nu skriver du, at du har fundet det billigt online......når bare det ikke er hos Pixmania.com

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm

Men EOS 350 er et supergodt kamera, jeg bruger det ikke selv, men har set tusindvis af billeder taget med det, og efter hvad jeg har hørt, er folk meget tilfredse med det....bortset fra en ting, der går igen: at mange gerne ville have købt det, men valgte noget andet fordi de synes selve kamerahuset er for lille.
Et såkaldt batterigreb hjælper dog noget på det.

Dog er det ved at være en gammel model inden for digital spejlrefleks.

Brugt ville jeg ikke turde købe, medmindre det er hos en forhandler hvor det er gået efter og man er sikker på det er i orden og ikke f.eks. meget slidt i mekanikken.

mvh dova

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 09-05-07 18:47

jeg må sige at jeg hatr canon 350d og 400d og jeg er lige glade for begge to 350d er fint til at starte med og det er et super godt kamera og er lidt billiger end 400d

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 11:09

fluffyclaus

1000 tak for din hjælp! Det gav mig lige et andet synsvinkel. Ikke hvad angår canon EOS 350D men havde fået fornemmelsen af at det faktisk skulle være bedre end Canon EOS 400D (Underligt nok). Men det er også bare hvad jeg har hørt. Men tak for det :)

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 11:12

dova

Det var til meget stor hjælp, for det er nemlig hos Pixmania.com jeg ville have købt det! Puha, godt man spørger til råds inden ;) Mht at kamerahuset er for lille, tænker du så på at det ikke er for pratisk til store mandehænder, for det har jeg hørt noget om at mange fotografer går udenom og jeg er kvinde, så hvis dette er det eneste problem med kameraet, så er det intet problem for mig ;) Tak for din meget store hjælp!

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 11:15

michael-j

Skal du ikke af med det ene? ;) Ej, hvis kameraene nogenlunde er ligegode men 350D er en smule billigere, så er det nok det det bliver. Jeg har i hvert fald ikke hørt noget dåræigt om det endnu ;) Tak for din hjælp !!

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 10-05-07 11:20

1000 tak for alt jeres meget brugbare hjælp. Jeg vælger at give dova mine point da jeg måske ville være blevet snydt hvis ikke at det var for hans hjælp! ;)

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-05-07 11:39

Hej igen.

Der er ingen tvivl om at 350D er et godt kamera. Men der er heller ikke tvivl om at 400D er et BEDRE kamera.

400D har højere opløsning (10MP vs. 8MP),

Det har en større skærm (2.5" vs 1.8"),

Det har en støvfjernings funktion (mange siger det er et salgstrick, men jeg har ikke støv på min censor )

Det er jo ikke for at tage r.... på kunderne at Canon har valgt at stoppe produktionen af 350D og afløse den med 400D

Så de par hundrede kroner 400D'eren er dyrere, er givet godt ud. 350D er alt for dyr i øjeblikket. Det er kun de få forretninger der ikke solgte dem billigt da 400D kom på markedet, der stadig har dem på lager. Jeg kan huske at da jeg købte min 400D, var prisen på 350D + kitobjektiv nede i underkanten af 4000kr på edbpriser.dk

Hvad angår batterigrebet så købte jeg faktisk et sådant, da jeg fik at vide at kameraet var for lille at holde ved. Jeg synes det er noget pjat. hvis man kan holde på et kompaktkamera så er der altså ikke nogen problemer med at holde på et spejlrefleks der reelt er dobbelt så stort
Jeg har siden hen fundet ud af hvad det oprindelige formål med batterigrebet var: Nemlig at tilføje kameraet bundvægt når man tager billeder med en tung tele monteret!

Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter 400D, og vente med at købe batterigreb. hvis du får brug for det kan du jo altid købe det senere

Held og lykke med det

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 11-05-07 15:52

fluffyclaus

Mange tak for din hjælp! Det vil jeg da helt sikker overveje igen så! Hvis det bedre kan betale sig at købe 400D så er det måske det det bliver! Jeg har jo som sagt ikke selv så meget styr på det, så jeg må bare lære af andre ;)