/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tillægsafgift hvor stor
Fra : foxterrier
Vist : 784 gange
100 point
Dato : 09-05-07 13:15

Vi har lige købt en brugt Fait Scudo, med vinduer, - vognen blev annonceret som varebil.
Da, vi kom til forhandleren var det en invalidebil, som han havde købt tilbage da vedkommende var død. Bilen var frigivet ved kommunen. - så han solgte den nu som en varebil med ruder

Vi blev enige om køb, der skulle dog isættes 3 forsæder , og isættes fuld skærm adskilles til varebilens lastrum, - alt dette er i orden. Bilen er indreg. i 2005

Været til syn som varebil. 26/4 2007
Vi har underskrevet købsaftalen den 16/4

Nu bliver jeg usikker for hvilket årligt beløb vi skal betale for at anvende denne, forhåbentlig ikke mere end de 5040

Kan nogen komme med et bud desangående ?

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 09-05-07 14:10

Ved ikke lige hvad En Fiat scudo vejer,du kan se reglerne her www.skm.dk/publikationer/notater/omlaegningafbilafgifterne.html

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 09-05-07 14:17

den vejer 2350

Men jeg er i tvivl om den nye regel kun gælder nyindkøbte biler ( altså helt nye, der ikke har været indreg. før.) - eller om det også vil komme til at gælde biler der er indreg. før 24/6

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 09-05-07 15:12

Når total vægten er under 3t sker der ingen ændring i tillægsafgiften.Du skal også være opmærksom på at afgiften kan nedsættes med 50% hvis du anvender bilen i forbindelse med dit job.Det kræver blodt at at bilen registreres til blandet kørsel(privat og erhverv)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-07 15:39

Hvis det er en varebil på gule plader over 2000 kg totalvægt, indregistreret første gang efter 1997 og du skal bruge den til privat kørsel, altså ikke firmabil.......så koster den om året lidt over 9000 i vægtafgift.

Selve vægtafgiften er lidt over 4000 og så kommer de 5040 oveni som tillægsafgift.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-07 15:43

Forresten, det er lidt billigere såfremt bilen er på benzin, den pris jeg oplyste er for diesel

På benzin koster den årligt 8180

Du kan se det i skemaet her under varevogne og små lastbiler

http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-07 15:45

Citat
Men jeg er i tvivl om den nye regel kun gælder nyindkøbte biler ( altså helt nye, der ikke har været indreg. før.) - eller om det også vil komme til at gælde biler der er indreg. før 24/6

De nye regler gælder kun for biler købt efter 25/4 - 07, det er de takster i mit link der gælder.

mvh dova

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 09-05-07 16:05

Bilen er becin

Indreg. første gang som invalide bil marts 2005

til nyt syn her den 26/4 men som varebil

købskontrakt er skrevet den 16/4

Årlig tillæg for privat anvendelse 5.040 kr. + 3.140 kr. vægtafgift, har jeg så forstået det rigtigt.

TILLÆGS spørgsmål

vores datter har en gulpladebil fra 1999 under 2 tons ( disel )
er det så 2.520 kr + 900 kr.- eller vil de 900 stige til 5000 kr. for hende ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-07 16:34

Citat
Årlig tillæg for privat anvendelse 5.040 kr. + 3.140 kr. vægtafgift, har jeg så forstået det rigtigt

Ja, det er rigtigt.

Nej, det vil ikke stige for datterens bil , det er kun nye biler de nye regler gælder for.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 09-05-07 16:40

Tak for svaret dova. - du brugte en del tid på mig

TAK