/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Pædagogmedhjælper, løn.......
Fra : tinah
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 09-05-07 06:57

En institution har fået en pose penge og nu skal hver pæd.medhjælper sige hvad man mener udløser noget fra puljen.
Er her nogen der har ideer om, hvad der kunne udløse penge fra en lønpulje. Her tænker jeg på de funktioner som pædagogmedhjælpere har(også de mere erfarne medhjælpere).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-07 07:45

Hos dagplejerne, stiger lønnen nogle gange når en dagplejer har været på kursus for at dygtiggører sig

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-05-07 07:48

Jeg kan da fortælle dig, hvad der udløste fra en pulje til min søn, der jobber i vuggestue:

En fastholdelse ( han er eneste mand)
Stabilitet ( en forsømmelse på knap 2 år, morfar døde)
Flexibilitet ( han siger ikke nej til overarbejde)
Andre funktioner ( han er altmuligmand, samler reoler, handler de tunge ting, maler, borer, skruer o.s.v.)

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 09-05-07 09:02

som regel er det specielle eller ekstra funktioner der udløser penge fra den pulje du omtaler, det kan være hvis du er ansvarlig for et værksted eller lign.
den kan også gives hvis der er nogen i medarbejdergruppen der har ydet en særlig indsats i en periode
Det bør ikke være en kvalifikation i sig selv at man er mand, det er faktisk nærmest diskriminerende.
At man skulle udelukkes fordi man har været syg lyder lidt sygt
du må finde ud af hvad dine kvalifikationer er og så fremhæve den som betydningsfulde og så se på dine arbejdsopgaver samt eventuelle kurser/uddannelser

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-05-07 09:44

Den kommune du arbejder i har en forhåndsaftale. Ring til dit forbund eller kommune og spørg efter den. Der er en række punkter skrevet ned, nogle SKAL udløse løntrin, og andre KAN udløse løntrin.

Men det bedste er at gå efter forhåndsaftalen. Den gælder også for dig, slev om du ikke er i et forbund.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 09-05-07 13:27

Jeg kender godt det der med at ledelsen siger til de ansatte de selv skal argumentere/finde hvad de selv mener kunne give netop dem en del af puljen. Det kan der være delte meninger om - det er selvfølgelig en god øvelse men folk er meget forskellige. Nogle sætter absolut ikke deres lys under en skæppe og andre gør det alt for meget. Personligt synes jeg selvfølgelig du skal finde nogle ting du har vist særlig interesse for i institutionen - eller noget du har taget specielt ansvar for - det kan sagtens være kurser som ovenfor skrevet. har du selvstændig stået for et arr. eller lign. er det også en mulighed.Er du en af dem der bidrager til et godt samarbejde? - så gør opmærksom på det. Jeg synes du skal foreslå, at der laves et udvalg ( hvor tillidsrep + leder + medarbejder er repræsenteret) som sætter sig ned og laver en liste over hvad der kan give funktionstillæg til medhjælpere. Den metode du nu er præsenteret for ( og ikke mindst din søns metode) virker på mig ganske uprofessionel og useriøst. Det er rigtigt der er udstukket forhåndsaftaler fra kommunen men det er kun en vejleder til instituonerne. Lønpuljen " råder" den enkelte institution selv over og der er stor forskel på hvad der kan ses som værende en extra indsats for den enkelte institution. Du kunne jo indstille dig selv fordi du er kommet med et genialt forslag som ovenstående . held og lykke til dig fra en der selv er daglig leder på inst.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-05-07 18:26

Min søn, Vienne?

Han havde ikke bedt om lønforhøjelse, han havde ikke forventet noget, men den kom fra leder, kommune og fagforening med de argumenter.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 09-05-07 22:21

Det var vist ikke skrevet så det kunne forstås. Jeg var godt klar over at det ikke var din søn der selv tog initiativ samt, at han heller ikke selv har foreslået hvilke ting der gjorde han fik lønforhøjelse. Det jeg hentyder til er en fast aftale om hvilke ting / funktioner der kan give en bid af lønpuljen.
Vienne