/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
...lave en imagefil???
Fra : gozimza
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 09-05-07 01:48

Hej allesammen.

Jeg har et lille problem jeg ikke kan løse...
hvordan laver jeg en mappes indhold om til en imagefil?så det derefter kan brændes på en skive...?

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-05-07 04:56
Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 09-05-07 06:08

Hej jangchr

Tak for svaret, men kan den bruges til at LAVE en imagefil ud af en mappes indhold?som jeg forstår det program så er det til at åbne imagefiler.....men jeg har jo ikke en imagefil, men jeg har en mappe som jeg vil lave til image fil......hvis programmet kan det, hvordan gør jeg så det???

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 09-05-07 07:24

Ultra iso kan lave en imagefil,google "ultraiso"

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 09-05-07 08:23

Desværre, jeg kan ikke få det til at virke....glemte at sige at mappen der skal "konverteres" fylder lidt over en gigabyte!hvad skal jeg gøre i programmet?har prøvet lidt forskelligt uden held!!!

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-05-07 09:25

Hvorfor brænder du ikke bare mappen indhold direkte over på en skive, så slipper du jo for at lave en imagefil

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 09-05-07 12:22

Hej ocorner

Det kan du have ret i, men det er såpdan at det er et spil der ligger i den mappe, men skiven er af en eller anden grund blevet så ridset så jeg ikke kan afspille den.......derfor vil jeg prøve at se om jeg kan spille den igennem et virtuelt drev!

Ville også bare gerne vide HVORDAN man laver en imagefil, både til DVD/CD Rom.

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 09-05-07 14:08

Prøv denne side

http://www.dailyrush.dk/files/utils/956/

Der skulle være vejlednig i at lave iso , brugte det selv til at patche servicepack2.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-05-07 19:54

De fleste brænderprogrammer lader dig "trække" de filer, du vil brænde på en cd eller dvd over i et vindue i venstre side af skærmen. Du skal gøre nøjagtigt ligesom, hvis du ville brænde en cd eller en dvd, men så bare vælge "brænd til image" (eller lignende) i stedet for bare "brænd".....

Men det bliver et problem at brænde en giga til en cd. Der er du nødt til at satse på en dvd Uanset om det er et image eller en rigtig skive....

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 15-05-07 16:34

Du får sikkert intet ud af at "lave et image" ud af din mappe med spillet, da de fleste spil lægger informationer i bla. registrerings databasen, og evt. også div. dll filer i system mappen mm. foruden det er langt de fleste spil nu om dage beskyttet mod kopiering...

Det jeg vil forslå nu er der sikkert nogle der vil mene er ulovligt, men det er det ikke så længe at man har orginal mediet, og formålet er en backup til eget brug. hop herhen http://www.gamecopyworld.com/ og hent en nocd patch til dit spil, dette vil gøre det muligt at spille uden den nu ridset cd.

/Rex

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-07 19:16

Her skulle være det du mangler/søger

http://www.trustfm.net/divx/Software/Folder2Iso.html

mvh Klaudi

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 14:04

Hej Klaudi

Der var jo netop lige det jeg manglede....tak skal du have.

Hilsen Mikkel

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 14:04

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-07 17:47

Det var da så lidt