/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
download / aflyt
Fra : ME.alexander
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 08-05-07 22:21

hey, jeg hjælper en ven med at lave en hjemmeside hvorfra han kan "udgive" sin musik. Jeg har fundet en meget simpel lille mp3 afspiller til hjemmesiden, men når min ven han prøver at klikke på linket så kan han kun vælge at downloade sin egen sang, når jeg selv klikker på linket popper der et lille vindue op med MP3 afspilningsfunktionerne som er meningen der skal poppe op.

hvis nogen er interesserede i at prøve at se om det gør det samme for dem er de meget velkomne til at prøve www.deathisyourfaith.dk/real/ jeg ved godt jeg ikk er den bedste til sådan noget men hvis der er nogen der har nogle foreslag til hvordan jeg kan ordne problemet er det meget velkomment.

min ven siger han bruger firefox og han har også prøvet med internet explore at åbne linket hvor det dog ingen af gangene har haft heldet med sig...

Håber I kan hjælpe mig

Hilsen ME.Alexander

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 08-05-07 22:23

jeg kan også fint nok afspille..

Fedt mix!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-07 22:42

Fungere også fint her
Spiller fint uden at skulle downloade (som man dog har mulighed for).

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-05-07 22:45

Det spiller fint her i både MSInternetExplorer og Firefox...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-05-07 23:08

Hmm, bare en tanke. Det ser ud til playeren starter i Quicktime, så kan være han skal have Quicktime installeret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 23:50

Virker,hos mig benytter den wmp(web delen,kan ses på afspilnings bjælken i dit java script))normalt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 23:56

Det lyder ad h..... til.........................så det virker altså
Den starter ikke noget her men spiller bare direkte.
XP med IE 6.0

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-05-07 23:59

Hmm, lidt mystisk. Når jeg downloader filen og afspiller den, er det WMP11 der afspiller den. Har faktisk slet ikke Quicktime på maskinen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:01

det gør den også her e.c,men for at kunne afspille på din pc skall den benytte en installeret afspiller på pc'en,
det kan varierer efter hvilken afspiller man har.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:02

hans java script kaller din media afspiller i mit tilfælde wmp's net del.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:03

kalder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-05-07 00:04

UUUUPS, HAR faktisk Quicktime .

Men den er IKKE sat til at afspille MP3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:07

Quicktime er meget agrasiv,når det kommer til at tilrane
fil tilhørs forehold

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:09

det er ikke en afspiller han har liggende på sin server,det
er et java scrips som benytter ens egen afspiller,scriptet
er inbeddet i hans html code,,og danner den lille afspiller interface man ser(html).

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-05-07 00:12

Tjaeh, det er den nok. Irriterende afspiller. Selv om man deaktiverer den fra at starte op, så lægger den sig bare ind i Run nøglerne igen.

ME.alexander -> Men det kan være løsningen på problemet. Installer Quicktime, så skal nok få møvet sig ind, og afspille den

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-05-07 00:13

Jeps Manse, ved trods alt godt at det foregår på den måde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:15

kan slås fra men jeg kan ikke huske hvor,jeg benytter alternativ Quicktime(plugind/codec) for at kunne afspille mov filer på nettet og i winamp.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-07 00:16

e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-05-07 00:16

Jeg tror ikke jeg har Quicktime - men har sat den til at lede.
Jeg smider altid den Quicktime væk når den kommer i nærheden.
Men hov - der viser sig noget Quicktime installer i forbindelse med Dreamweaver MX 2004

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-07 02:03

Quicktime afspiller skal være instaleret på computeren, før Firefox kan vise/afspille musikken i linket
Citat
QuickTime
Version: 4.0 and later
Firefox 1.5: Automatic
SeaMonkey 1.0: Automatic
Opera 8.54: Automatic
The QuickTime installer will automatically detect your browser's plugins folder and install the plugin.
læst på siden her: http://plugindoc.mozdev.org/windows.html her et billede fra min Firefox, da jeg klikkede på linket: http://peecee.dk/?id=44491

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-05-07 07:29

okay fair nok o.v.n så prøver jeg at få ham overtalt til at installere quicktime så hans firefox muligvis virker?

men hvordan kan det være det heller ikke virker i hans internet explorer?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-07 09:56

Ikke nok med at der skal være installeret en kompatibel afspiller hos klienten (brugeren), WinAmp for et eksempel og klienten skal også tillade en evt. firewall adgang til internettet for denne player. Dernæst skal scripting være slået til. Ellers fungerer pop-up'en ikke.

Der er mellemrum og store bogstaver i filnavnet: Dj ApoC - Bad Asses (RemiX) Prew.mp3

Visse internetservere bryder sig ikke om dette.

Indlejring af filmklip har jeg på opfordring skrevet privat til dig om ME.alexander. Præcis det samme gælder for musikklip, som for filmklip mht. installation af programmer hos brugeren, samt OBJECT og EMBED markørene ...remember?

Her er lidt læsestof: http://www.webreference.com/js/column20/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-05-07 19:14

fair nok, den lange smørre du sendte mig i det private indlæg var rigtig god og lærerig og det meste af det har virket for mig selv, men ham som jeg prøvede at hjælpe ville ikke prøve på at ofre sig og han forstod åbenbart ikke dansk når man sad og bad ham om "step-on-step" at klikke forskellige steder og give nogle informationer så man kunne hjælpe ham med at afspille forskellige ting og sager, så jeg giver altså op på at hjælpe ham da han åbenbart ikke selv er villig til at gøre noget for det her projekt jeg ellers lige havde set så meget frem til...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-07 20:04

Fair nok ...nogen vil bare ikke ..lytte og lære

</MOLOKYLE>