/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring - stenslag
Fra : tinolarsen
Vist : 4625 gange
100 point
Dato : 08-05-07 21:47

Fik nogle stenslag i min forrude her den anden dag - da bilisten foran mig, ligepludselig kørte ud i rabatten og så fløj det op med sten..

Tror han fik sig en lille blunder...

Har hans nummer plade.. - vil han kunne bliver gjort ansvarlig for det, eller kan jeg ligesågodt opgive det med det samme???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 21:49

Det kan du godt opgive, du vil bare få af vide, at du ikke har holdt afstand. Beklager det

kedelige svar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-05-07 21:53

Passer ikke Hvis du kan få ham til at indrømme det så betaler din egen forsikring Jeg har prøvet det 2 gange
Ps nu ved jeg jo ikke lie om du har noget med selvrisiko
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-05-07 21:55

Ps en sten kan saktens flyve længere en den sikre afstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 21:56

Citat
Har hans nummer plade

Tabte han den da ?????

Nå spøg tilside......

Må tilslutte mig "Nordsted1"

Forget it......

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 08-05-07 22:02

hvis du har kasko på din bil plejer der at være "gratis" at få ordnet du ringer til dit selvskab og siger du har fået stenslag i ruden der efter siger de at de beltaler og du ikke skal betale noget med minder at du skal ha en ny rude i (selvrisikoen)og du mister ikke noget præmie trin

jeg har lige fået rep af stenslag i min forrude og der fik jeg at vide at alle forsikringsselvskaber er med i den pulje og det er samme procedure ring det kan ikke skade dig.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-07 22:21

Set tape over stenslaget så kommer det ikke skidt i "såret" så er det lettere at få det lavet pent.
alimak

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-05-07 22:35

Hvis en bil taber fx sten fra et lad, vil denne chauffør kunne gøres ansvarlig, da bilen ikke har været forsvarlæigt læsset - hvis man ellers kan få fat i den pågældende.

Hvis en forankørende sender en sten fra grusvej, asfalt op på din forrude, er der kun én til at betale, og det er dig, har du friskadedækning vil forsikringen betale ved reparation og normalt uden selvrisiko, Skal ruden skiftes, kan der være en selvrisiko.

Hvis fx en plæneklipper sender en sten ud i din rude eller fx din bildør, så må du også selv punke ud/eller din forsikring. I begge situationer, falder uheldet ind under begrebet. "hændligt uheld", og det er ingen ansvarlige for.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 08-05-07 22:39

Hej Alka....

er du ansat vee alka forsikring eller hva..

Jeg tænkte bare at når han nu køre ud i rabatten... - det er vel ikke hændeligt..

Så skal man måske kunne bevise at han er faldet i søvn????

Hva så hvis der er kommet ridser i lakken??? - heller ikke noget og gøre så??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-07 22:54

Send en mail til dit forsikringsselkab, ned bilnummer og selve forløbet. Der er sror forskel på de forskellige selskabers dækning. Nogle dækker ikke glasskader uden en tillægsforsikring. top Danmark gør,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 22:54

Citat
Hva så hvis der er kommet ridser i lakken??? - heller ikke noget og gøre så??

Nope....

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 08-05-07 23:27

du kan da også bare lave det selv det koster 100kr

http://www.thansen.dk/product.asp?c=903111725&n=-2027215995&pn=-2027215810

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 09-05-07 00:07

ja og carclass gør det for 300 kr de ved hvad de gør og de har udstyret

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-05-07 08:00

Tag en snak med dit forsikringsselskab. Så får du rette svar.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-05-07 08:22

Hej tinolarsen. Nej jeg er ikke ansat i ALKA, men jeg har været forsikret der. Du kommer næppe nogen steder med at indsende regnr. Hvis du skal noget, skal du udfylde og indsende en skadeanmeldelse, men det vil du næppe få noget ud af, med mindre du har vidner. "Enhver" kan jo påstå" at en anden har skadet din bil. Når en skadeanmeldelse er blevet indsendt, tager fx dit selskab stilling til, om det er realistisk, at fremsætte krav over for modparten - og hvis de gør det, og henv. sig til modpartens selskab, tilsender de en skadeanmeldelse til modparten. Modparten kan nu vælge at udfylde skadeanmeldelsen med fx, at hans højre fordæk pludselig eksploderede så bilen trak ud i rabatten, eller han var slet ikke på det sted på det af dig opgivne tidspunkt osv.
(Nu skriver jeg han, men det kan vel lige stå godt være en hun).
Pgl. har formentlig haft en god grund til det. Hvor hurtigt kørte du (?) og hvor hurtigt kørte den forankørende? Henset til - alt andet lige - så tror jeg ikke du får noget ud af det. Det er den slags risici, man udsættes for, når man er trafikant.

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 12-05-07 11:16

FOR AT DIN EGEN FORSIKRING SKAL DÆKKE SKADEN UDEN UDGIFTER FOR DIG, SKAL DU HAVE TEGNET EN TILLÆGSFORSIKRING, DER NORMALT OMFATTER GLAS, TYVERI, HÆRVÆRK M.V.
DET VIL VÆRE MEGET SVÆRT AT BEVISE, HVEM DER VAR SKYLD I STENSLAGET, MEN MAN KAN DA ALTID FORSØGE, IDET FORSIKRINGEN DÆKKER "ALT", DEN DAG DEN TEGNES, HVORIMOD NOGET ANDET ER GÆLDENDE, NÅR SKADEN ER SKET. JEG HAR HAFT EN TOTALSKADET BIL, HVOR FORSIKRINGEN VILLE UDBETALE 35.000, HVILKET JEG MÅTTE GODTAGE, MEN BAD ALLIGEVEL FORSIKRINGEN OM AT KØBE DEN ANDEN BIL, FOR JEG KUNNE IKKE FÅ DEN FOR DE PENGE, SÅ TIL SIDST OPGAV SELSKABET SINE KEDELIGE FORSØ OG UDBETALTE 90.000. DETTE BLOT FOR AT ANSKUELIGGØRE FORSIKRINGSSELSKABERS VELVILLIGHED. MED HENSYN TIL SELV-REPARATION AF RUDEN MED DET SKIDT FRA THANSEN, SÅ GLEM DET, FOR DER SKAL MEGET MERE TIL, IDET EN PÅBEGYNDT REVNE, DER NÆSTEN ALTID OPSTÅR EFTER ET STENSLAG, IKKE ER LÅST MEN HURTIGT KAN LØBE VIDERE, SÅ LAD DE PROFESSIONELLE, SOM ER GODKENDT AF FORSIKRINGEN KOMME TIL

Annuller spørgsmålet
Fra : tinolarsen

Dato : 20-06-07 22:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål