/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
LIC Mastercard
Fra : Satellit
Vist : 2682 gange
100 point
Dato : 08-05-07 15:54

Jeg er medlem af LIC (lærernes Indkøbs Central) og overvejer at anskaffe mig et LIC Mastercard, idet det vil gøre det lettere at foretage indkøb i de forretninger, som giver procenter til LIC medlemmer.
Umiddelbart kan jeg ikke se/læse mig til nogen ulemper ved en anskaffelse af kortet, men jeg vil gerne lige høre, om der er nogen her, der har sådan et kort og om det fungerer for dem?
Der er kreditmuligheder, men renten er meget høj, så det har jeg ikke tænkt mig at benytte mig af.
Det er mere det med at man kan købe ind i de butikker, der giver rabat, der er smart. Før i tiden skulle man nemlig rekvirere en rekvisitionsseddel til den pågældende butik, hvis man skulle købe en vare, og DET var bare for besværligt.
Jeg overvejer at bestille Mastercard med årsrejseforsikring, det koster 395 kr årligt og lyder umiddelbart som en god investering.
Men har jeg mon overset noget?
Er der nogen herinde, der har et LIC Mastercard??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 16:09

Jeg har ikke et LIC kort, men et alm. Marstercard, det virker upåklageligt.

Når jeg læser på google hvad den normale pris er for et år, ser din pris også billig ud

Snup du det bare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 16:37

Jeg kan se priserne svinger noget på et alm. Mastercard

http://www.aquatec-dk.com/includes/uploaded_files/1171362585/1171362633.pdf

spørgsmålet er også om det er nødvendigt for dig og din hustand, at tegne en forsikring, de ting der bliver dækket, er gerne med på den alm husstandsforsikring, så vidt jeg husker.

I den ene bank kan jeg se, at forsikringen dækker hvis din kuffert ved rejse i udlandet bliver forsinket, det er den også gerne igennem rejseselskabet, der har jeg da fået dækket for et par år siden

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-07 16:46

Nå ja, se det var jo en interessant oplysning
Hvis man alligevel er dækket ligeså godt via sin alm. husstandsforsikring, så er der jo ingen grund til at betale 395 kr om året for et MasterCard med indbygget rejseforsikring, når man kan få det samme MasterCard for 0 kr om året.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 16:55

Citat
når man kan få det samme MasterCard for 0 kr om året

Det tvivler jeg på du kan......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 17:04

Jeg tror nu heller ikke på, at du kan få kortet uden det årlige gebyr, du kan få det oprettet gratis.

Men prøv at kikke priserne igennem i de forskellige banker. Har du f.eks et Diners kort, kan du med fordel få Mastercardet igennem der.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-07 17:13

Nej, den er faktisk god nok.
Hvis man går ind på www.lic.dk kan man finde en hjemmeside, som fortæller om fordelene ved et Lic MasterCard.
Her er der en prisliste, og der står på denne prisliste, at årsgebyret for et Lic MasterCard er 0 kr, og også 0 kr, hvis man vil oprette et til sin ægtefælle/samlever. Bestiller man derimod Lic MasterCard med årsrejseforsikring, koster det 395 kr om året.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-07 17:15

Nå...man kan ikke komme ind og kigge på denne måde, men hvis I selv går på Google og skriver Lic ´Mastercard, så kan I læse om kriterierne og priserne.
Man skal være medlem for at komme ind via ovenstående link.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-07 17:37

Jamen, så skal du bare finde ud af, om du bliver dobbet forsikret hvis du tegner forsikringen hos LIC

Jeg betaler heller ikke ret meget i årsgebyr, da jeg har kortet igennem Diners, men fik jeg kortet direkte igennem min bank, var beløbet en del højere, så det skal nok være helt rigtigt at du får det gratis igennem LIC.

Jeg bruger ikke mine plastickort ret meget, men har dem med som ekstra sikkerhed, når jeg er i udlandet.

Når du så kan handle lettere med sådan et kort, ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at få det

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-07 17:54

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-07 18:03

Så vidt jeg har fået at vide har lån og spar banken overtaget lic . Det masterkort de tilbyder må derfor være det samme som jeg har gennem en anden forening, som også samarbejder med lån og Spar. Det er typisk forbund for offentligt ansatte men også nogle for liberale erhverv.

Kortet er som et almindeligt Mastercard. Det virker fint og er især en fordel i udlandet , hvor man også kan hæve kontanter i pengemaskinerne, til en bedre kurs end ved veksling i banker på gammeldags facon. I Frankrig kan det bruges overalt ligesom dankort herhjemme. Selv nogle gadehandlere og markedsboder har trådløse terminaler.
Bankens hele gevinst er på kreditten, så man skal være meget påpasselig med at betale til tiden. Det kan kun lade sig gøre ved at se beløbet forud på netbanken. For når snegleposten kommer med opgørelsen, kan det dårligt nås.

Forsikringen er meget billig og fordelagtig, hvis du bare engang imellem rejser i udlandet udenfor sygeforsikringens dækningsområde, som kun er Europa og middelhavslandene.
En engangssygeforsikring for en familie til USA i 14 dage koster mange gange så meget.
Som bagageforsikring alene i Europa kan man diskutere værdien.
Man får dog også, så vidt jeg husker, en sygeafbudsforsikring ved selskabsrejser, som ellers også er dyr nok. Rejseburauerne tjener godt på de forsikringer, og er helt vilde med at sælge dem.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-07 18:26

Tak for dit svar, transor - det var gode oplysninger at få.
Jeg lægger lidt points til dig under kategorien "Andet penge" som tak for hjælpen