/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hd nægter adgang til mapper?
Fra : geilpink
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 08-05-07 00:47

Min harddisk er begyndt at skrive "Access denied" når jeg prøver at tilgå visse mapper på den. Det er helt "uskyldige" mapper med f.eks. billeder eller musik. Andre mapper virker stadig normalt og kan tilgåes uden problemer - ironisk nok var det da jeg skulle til at tage tage backup jeg var ude for dette problem første gang. Har kørt "scandisk", defragmenteret og jeg ved ikke hvad uden held !

Nogen bud ? Er ved at blive små desperat her !

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 08-05-07 07:38

Det skulle hurtigt kunne løses.

Du sørger for at være logget på som Administrator, derefter højreklikker du på den disk som du har problemer med. Vælg Egenskaber og derefter sikkerhed. Vælg avanceret og tryk på knapen ejer.
Derefter over tager du ejerskabet, og husk at vælge alle undermapper også. Tilsidst opretter du adgangstilladelser til evt. den brugerkonto du normalt bruger.

Det burde løse problemet.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : geilpink

Dato : 08-05-07 14:03

Hey Sunny-man .. tak for svaret. Jeg har prøvet dit råd uden held. Er bange for problemet er "fysisk" og ikke administrativt. Det er utroligt nok lige præcis de mapper jeg skal bruge jeg ikke kan tilgå! Når man holder musen henover en af de mapper man ikke kan komme ind i opgives størrelsen til "nul" (som om mapperne er tomme), men ser man på diskens samlede størrelse "fylder" det der ligger i mapperne stadig ! (ved ikke lige om det giver mening for andre end mig?)

Er der mon et eller andet program man "Lige" kan køre og fixe det ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 14:40

Det er muligt at du kan trække filer ud med dette program:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-05-07 17:05

Har du prøvet at gendanne disken med en dato fra før du to back-up ??
Har du prøvet om der er adgang i fejlsikret tilstand ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-05-07 20:42

Prøv lige at højreklikke den disk der driller og se under egenskaber hvad filsystemet hedder. Det kunne lyde lidt som det forbandede RAW fænomen