/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Puch Maxi tuning
Fra : Mariusklausen
Vist : 1002 gange
200 point
Dato : 07-05-07 19:39

Mit spørgsmål går på, hvordan udformningen af indsugingshullet i en lovlig puch maxi cyllinder udformes til den bedste ydelse. Jeg har hørt at det hjælper at udforme hullet rektangulært. Jeg vil også høre hvormeget man kan hakke stemplet, og om hvordan hakket skal udformes?

Min opsætning er:
15mm rund bing karburator med tilhørende studs.
Nyt 3,5hk udstødning.
Planet topstykke med en kompression i cyllinder på 11bar.

Hvor hurtig vil den ca. kunne komme til at køre med den opsætning, og hvilken dysse skal jeg ca. bruge?

ps er der nogle som ligger inde med et svinghjul?

 
 
Kommentar
Fra : tararam


Dato : 07-05-07 22:48

ha.... det er mange år siden jeg rodede med det. Men jeg mener at man bare borede indsugningshullet større, feks, fra 8 til 11 mm
Og når vi "hakkede" stemplet, så savede vi bare 1 cm af forneden hele vejen over/rundt.

Med bedre trækkraft kunne man udemærket ændre gearingen så på en heldig dag med medvind og ned ad bakke kunne man måske nå omkring 70-80km/t, men husker det ikke helt. Overdrivelserne var jo store mellem vennerne.

Husk nu det er ulovligt, medmindre du kører på privat bane

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 08-05-07 21:46

Det hjælper ikke at borer cylinderens hul større end kaburatorens studs hul og i stedet for at skærer af det ene skørt på stemplet opnås en meget bedre virkning og bedre balance i stemplet ved at tegne på stemplet medens det sidder på det skal kun være 3 mm det tages af og buet så det følger indsugningshullets bue Brug en buet fil.
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-07 10:41

http://thepiratebay.org/tor/3565248

Hent den her.
har du en email, så kan jeg evt. sende den til dig.
Den fylder ca. 8 mb.

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 10-05-07 10:43

I den bog står der ALT, om udformninger af hullet osv.

Kommentar
Fra : Maister82


Dato : 29-05-07 18:56

Du kan skære en stor del af stemplet mod indsugningen. Skær gerne med en metalsav (husk at slibe efter med meget fint sandpapir) , næsten en cm fra hvor den monteres på plejlstangen. Det skal lige siges at du skal om dyse din kaburator for den bedste effekt.

Indsugningshullet kan sagtens bores op, altså fjerne plumben uden at få en anden studs, det giver en topfart på ca 50 km/t og med hakket stempel bedre optræk og en topfart på 55-60 km/t.

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 29-05-07 20:15

http://thepiratebay.org/tor/3565248/2stroketunershandbook.pdf

Her, hent den der.
Den fortæller dig ALT om tuning.
Men vær parat på ikke at fatte en skid, fordi det er svær teknisk og på engelsk.
Men der er stadig gode billeder og forklaringer.

ps. den bliver seedet engang imellem, så bare hold dit torrentprogram åbent.
Har du ikke et torrent program, så hent et hvis du vil have bogen.

Godkendelse af svar
Fra : Mariusklausen


Dato : 04-06-07 12:31

Tak for svaret NoShyGuy.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177425
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407917
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste