/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken st.car?
Fra : jtlaursen
Vist : 1444 gange
100 point
Dato : 07-05-07 19:34

Jeg står overfor at skulle købe en ny brugt st.car i ca. 100.000kr klassen. Men spørgsmålet er bare hvad det skal være for en? Den skal være rummelig da den skal fragte familien rundt + barnevogn, og pga. fam. spiller sikkerheden selvfølgelig også ind. Derudover er der naturligvis de gængse krav: billig i drift, skal ikke gå i stykker hele tiden, ikke-ryger, billige reservedele, kørt få km. osv. osv. Jeg har selv overvejet denne model (Chevrolet Nubira 1.6 SE), her ser det ud til at man får meget bil for pengene, eneste hage som jeg lige ser, er de manglende side-airbags.
http://www.biltorvet.dk/koebogsalg/mereinfo.asp?dafcarid=X_54432

Hvad mener I?

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 07-05-07 20:02
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-07 20:05

- find dig en Passat...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:13

eller en Volvo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:13

eller en Ford

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:13

eller en Toyota

Kommentar
Fra : skeistrup

Dato : 07-05-07 20:14

Find dig en Toyota med diesel motor.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-05-07 22:14

Lige meget hvilken bil du vælger, så vil der være fordele og ulemper

Men ellers, hvis det er nyere biler, altså i den prisklasse du nævner, så er Toyota det bedste valg.

Billig at holde kørende, god sikkerhed osv.. De ligger nr 3 med kunde tilfredshed, bliver overgået af BMW og et andet mærke der lige er smuttet for mig.. Men det er i de dyre klasser!!

Hold dig langt fra franske biler!! De holder bare ikke...

- Anden

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-05-07 22:35

En Citroën:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=116002005&source=1

Og til taunusanden, det skal naturligvis være en fransk bil, det er det eneste der dur!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-05-07 22:49

Har haft 2 Renault'er: den første og den absolut sidste!

Køb Toyota eller VW

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-05-07 22:51

Jeg har haft to stk 205, en 405, har nu en 106 og en C5, den næste bil bliver med al sandsynligvis også en Peugeot eller Citroën.

Toyota og VW laver verdens kedeligste biler.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-07 23:11

VW er ikke særlig service venlige, men er generelt billige at holde kørende

Om Toyota og VW er kedelige biler er jo op til den enkelte persons smag..
Når det kommer til valget af de små Peugeoter vælges de typisk fordi det er en pige bil, dvs score bil..

Kender en Citroen og en Peugeot mekaniker, der er sjældent noget godt at sige

En kammerat mere der er Toyota mekaniker, jeg hører kun negative ting om toyota's nyere diesel motorer

Så er der et par stykker på de uautoriserede værksteder, de snakker heller ikke pænt om franske biler, mht reparationer og priser på reparationer.

Så er der dem på hugget, hvor jeg har arbejdet, heller ikke der er der pæne ord om franske biler, det er f.eks. aldrig dem der bliver genopbygget der er flere penge i at sælge stumperne.

Med hensyn til kunde tilfredshed, ligger peugeot noget lavere end de andre..

Jeg kritiserer ikke den enkelte persons valg af bil, men kender den verden

Så, når alt kommer til alt, almindelige personbiler har de højeste mekaniker regninger når det er fransk, ellers er det japanske og tyske luksus biler, så som Mercedes, BMW, Lexus, Honda osv, men det er jo en familie bil der er tale om her.

- Anden

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-05-07 00:11

BB, jeg er enig med dig i, at de to er kedelige, MEN de er kedelige når du køber dem, kedelige efter 2 år, kedelige efter 4 år, kedelige efter 6 år og efter 10 år er de fleste af dem stadig kedelige, men de kører stadiguden de større vedligeholdelsesudgifter, hvis de bare får deres foreskrevne service, så det, at de er kedelige er faktisk et godt købsargument.
Ps. kører selv XM, men har de andre i familien.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 08-05-07 06:47

Hej jtlaursen.
Denne lille kommentar for at meddele dig, at jeg selv er den lykkelige ejer af en
Chevrolet (Daewoo) Nubira 1.6 Se Sedan. Det er en årgang 2001 og har i øjeblikket
kørt km 76000. Bilen kører perfekt og jeg har kun måttet udskifte en enkelt del på
bilen ud over tændrør og olie/luftfiltre og det var tændkablerne. Bilen ser i dag ud
som en fabriksny og er forresten lige blevet synet for 14 dage siden. Jeg kan kun
varmt anbefale denne vogntype. Den er utrolig servicevenlig og har ikke en rustplet.
mvh
Ibea

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 08-05-07 19:27

Det med at de franske biler skulle være noget skrald har jeg selv hørt fra en mekaniker/bilsælger, så det tror jeg ikke jeg vil.

Har selv undersøgt lidt vedr. Chevrolet'en, det lød overvejende negativt i forskellige test/anmeldelser jeg fandt på nettet, så det tror jeg heller ikke.

Toyota har jeg ejet i 7 år (to forskellige GAMLE biler) og har været godt tilfreds, den har også et godt rygte ligesom vw.

Og her er en nye en: Subaru skulle også være rigtigt godt!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 08-05-07 19:59

og hvad med de billige suzukier?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-05-07 22:29

Glad for lidt enighed med mig i de franske

Kald bare min VW Golf Diesel kedelig, for det er den
Men den er bare billig! Havde en Polo før, meget billig at holde kørende.. Men det er jo ældre biler..

Subaru og Suzuki kender jeg ikke nok til at ville udtale mig om dem. Men kender en der har Subaru og han er glad for den. Suzuki syntes jeg personligt virker til at være lidt noget skrammel.. En af mine kollegaer havde en Suzuki Baleno St.car, den blev hurtigt skiftet ud.

Chevrolet har en af mine andre kollegaer, en af de små der, kender ikke modellen.. Men han er godt tilfreds, men havde jo selvfølgelig en Citroen før som han også hurtigt blev træt af..

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 15-05-07 20:50

Så er jeg tæt på at købe en Opel Vectra 1,8 fra 1999, 167.000km, 97.500kr.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-05-07 20:53

167.000 er meget for en benzin bil

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-05-07 22:50

Jeg har en Corolla 1,6 bezin, der har gået 230.000 - og der er mange år og km. i den endnu !
Bare se efter en, der er velholdt.

Om den er kedelig eller ej, er en smagssag. Jeg synes det nu ikke - og da slet ikke de lidt nyere Toyota og VW.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-05-07 22:53

OM 167.000 er meget afhænger naturligvis af hvor meget man regner med at køre i den.

Jeg ville ikke turde satse på at køre mere end 250.000 i en benzin bil, det giver ca. 80.000, så hvis behovet er 20.000 om året skal man nok regne med at skifte efter 4 år.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-05-07 22:15

167.000 km er ikke meget for en corolla. Kender til flere der har gået over 300.000km
Bare olieskift er overholdt, samt der er regning eller andet dokumentation for sidste skift af tandrem, så kan det nemt være en fin bil.

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 24-05-07 20:29

Tak for din ivrige deltagelse!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-05-07 10:11

Selv tak

Håber du finder eller har fundet en god bil

- Anden

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 28-01-08 21:57

Synes det er trist med de tåbelige ubegavede udsagn om franske biler. De er noget af det bedste, komfortable og stabile til prisen. Har selb kørt i dem i 6-7 år, uden problemer.