/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Har været utro ;(
Fra : Anonymen
Vist : 1550 gange
60 point
Dato : 07-05-07 16:36

Hej jeg er en dreng på 19 som har haft en kæreste i 2 måneder, I fredags hvor jeg var i byen mødte jeg nogle tøser som var vilde med mig og kunne da ikke lige vær med at invitere den ene med hjem, vi hyggede og hun gav mig et blowjob osv., havde intet kondom så dyrkede ikke sex med hende..

Nu idag hvor jeg jeg er kommet hjem fra tyskland og hverdagen er startet har jeg fået det viildt dårligt over det jeg har gjort, har aldrig været en kæreste utro før nu..

Jeg er ret sikker på at hun vil gå fra mig hvis jeg fortæller hende det !..

Mit spørgsmål er så hvordan fanden får jeg den skidte følelse lagt på hylde for jeg ved at det var første og sidste gang jeg kan finde på at være utro, kan simpelthen ikke gøre den slags igen, det er aalt for hårdt syntes jeg !!

Håber meget på noget hjælp, og tager udgangspunkt i at arbejde min dårlige samvittighed væk grundet at jeg aldrig kunne finde på det og det er min første gang jeg har gjort det!... Men hvordan?????

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 16:39

Som jeg ser det har du kun to muligheder:

1) stop forholdet selv
2) fortæl hende det, da det sikkert ellers vil nage dig fremover og så vil du ikke nyde jeres forhold mere, og så er det alligevel ikke det forhold du kan holde ud i længden.

Kommentar
Fra : Anonymen

Dato : 07-05-07 16:42

FORTSÆTTELSE -->
For tre måneder siden da jeg så min nuværende kæreste følte jeg ingenting for hende og vi har heller ikke kærester, der var jeg også sammen med andre samtidig men så det ikke rigtigt som noget forkert fordi vi blot kørte et løst forhold..
da vi så begyndte at finde sammen fortalte jeg hende det og hun blev meget ked af det fordi hun faldt for mig den første dag vi sås, i modsætning til mig, havde derfor ikke regnet med hendes reaktion ville være så stærk, men nogle dage efter hvor vi havde fået snakket det hele igennem osv. var hun helt god igen..

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-05-07 16:44

Hej Anonymen.

På min planet, var du blevet skoddet omgående, jeg har, livet igennem, haft mine såkaldte '3 x U' - det er tre ting som virkelig kan få mig til at se rødt:

U - venskab
U - ærlighed
U - troskab

De to af 'mine U'er' indgår i dit indlæg, dette betyder at du aldrig ville blive tilgivet, hvis du var min kæreste/partner/forlovede/ægtefælle - beklager.

Hvor ved du fra at du 'aldrig vil gøre det igen'?? Hvad med næste gang der er piger der 'er helt vilde med dig'?? Hvad med næste gang du evt. har drukket hjernen ud?

Helt ærligt mand - du har kun haft din kæreste i sk... TO måneder?? Og allerede utro??

Sorry - ingen øllebrødsbarmhjertighed herfra - du ligger som du har redt. Bliver du skrottet, så tag det som lærepenge...dyre. Når man allerede er utro efter at have været kærester i to måneder, så giver jeg ikke meget for din bondeanger.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-05-07 16:47

Du er en hård dame vil.du Men du har ret.......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-07 16:49

Citat
og hun gav mig et blowjob osv., havde intet kondom så dyrkede ikke sex med hende

NÅ det mener du ikke, tror du skal ændre din opfattelse lidt af, hvad der hører ind under sexuel omgang.......det er altså ikke bare at stikke sjoveren i mål

Og for øvrigt kan du blive smittet med alt muligt skidt også "kun" af et blowjob.

men din samvittighed, den kan kun du selv håndtere.....oghvis du ikke mener du kan leve med at holde dit udenomssjov hemmeligt, så må du jo fortælle damen det....og tage de følger der kommer.

Også selv om det betyder hun dropper dig, hvilket nok ikke vil være svært at forstå, da hun sikkert ikke synes hun vil kunne stole på dig mere.

Nu er du heller ikke så gammel, så det er jo ikke sikkert det var blevet jer to alligevel.

mvh dova

Kommentar
Fra : Softice_m_drys

Dato : 07-05-07 16:51

Hej,

Du bliver nød til at fortælle hende hvad der er sket inden der er andre det gør det.
Havde selv en kæreste engang der var mig utro, og det fandt jeg selv ud af.
Det var bestemt ikke rart, ikke at kunne høre det fra kæresten!!
Så fortæl hende det, inden der er andre der gør det.

..//Softice_m_drys

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 16:58

Herregud....

19 år.....

Du er EEN blandt millioner i den alder der er deres såkaldte kærester utro.....

Betragt det som en oplevelse.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 16:59

Ja den er da helt gal - jeg ville da også have haft det dårligt efter den aften, hvorfor i alverden inviterede du dem ikke med hjem begge to?
Det hjælper måske på din samvittighed, at fortælle det til din kæreste. Jo men hvad så med kæresten, så er det vel hendes problem? Hende der får lov at ligge søvnløs nat efter nat af skindsyge? Medens du kan sove trygt med din gode samvittighed? Er det sådan det skal være? Eller vil du tage det som en mand, og bære det alene?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 17:10

Det er synd for dig at du skal rende rundt med den dårlige samvittighed - og det er der ingen grundt til.
Det var jo heller ikke dig som lavede blowjobbet, for du kiggede vel bare på.
Altså to sølle måneder..............om et halvt år kan du sagtens gå rigtig til den, og det vil din kæreste sikkert forstå.
Hun smider dig nok ud, men så er der jo hende den sultne, altså hvis hun ikke er igang med en anden.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 17:23

Ja når man ser så langt frem i tiden som e.c. gør, så har din kæreste sikkert haft brug for din tilgivelse masser af gange. så er det dig der ligger og vender og drejer dig, martret af sjalusi, natten igennem, medens kæresten sover trygt med sin gode samvittighed, den har hun jo lettet over for dig

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-05-07 17:30

Hvis du vil beholde din kæreste så holder du kæft.Kan du ikke leve med det så siger du det ,men da sårer du din kærste.Er det det du vil? Du er kun 19 år. Det er ikke verdens undergang om hun smider dig ud.Verden er fuld af villige piger.
alimak

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 18:01

Jeg er ret enig med vil.du

Det er rigtig skidt at være nogen utro, men det uvirkeligt dårligt at være det efter to måneder.
Du har slet ikke fortjent din kæreste.....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 18:03

... og når du kunne finde på det må det enten være fordi du er et dumt svin eller også fordi du i virkeligheden er ligeglad med din kæreste. (eller måske begge dele???)
Så alt at vinde - intet at tabe.... ved at fortælle hende det.

Accepteret svar
Fra : tbayh

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-07 18:05

Jeg tror at du har lært af din fejl. Og jegmener ikke du behøver fortælle hende det. lad det blive som det er, læg det på hylden og kom videre. Du er 19 år og du har angret over hvad du har gjort. Men hvis du gør det igen skulle du måske overveje hvad du vil.
Men mit råd er Læg det på hylden og kom videre og sig intet!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 18:23

Men i øvrigt - uanset hvad - så mener jeg, som dova antyder (tror jeg nok) - jeg gør i hvert fald - at du under alle omstændigheder har en moralsk forpligtelse til at lade dig undersøge for eventuelle kønssygdomme. Det vil også være strategisk klogt, hvis du vælger ikke at fortælle hende det - og hun ikke har været dig utro. For så vå vil hun nok undre sig en del over at have fået en sygdom, der kun øverføres ved sex.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-05-07 18:32

Jamen refi>>

Citat
Herregud....

19 år.....

Du er EEN blandt millioner i den alder der er deres såkaldte kærester utro.....

- du har helt ret i det du skriver - MEN - det gør det sguda ikke mere 'legalt' at der er andre 'millioner' der er utro - gør det?
Bliver det nemmere for en kæreste at acceptere utroskab, fordi han 'er een blandt millioner'?

NJET - vel gør det da ej....gør det vel?

Smerten for en forelsket pige, er dælme lige så slem - uanset om det sker for mange mange millioner andre - eller ej!

- hmmm..næsten som en fødsel, ikk? - Den gør da osse hulens ondt, smerten bliver da ikke et hak mildere...bare fordi der er millioner andre der har født...

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 07-05-07 18:33

Som en del af de andre kvindelige indslag:

Utroskab er det værste der findes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I mine young and wild days havde jeg på et vist tidspunkt en kæreste jeg tilgav, efter han var mig utro. Jeg havde aldrig tillid til ham siden, han blev kontrolleret i hoved og r..
Selvom jeg troede, jeg ikke havde jalousien i mig, konstaterede jeg ved den lejlighed, at utroskab var ikke noget, jeg kunne leve med i et forhold.
At der senere i samme forhold opstod en nytårsaften, hvor jeg uheldigvis var blevet låst ude af samme fjols, og en af hans "gode" kammerater og verdens bedste flirt lod mig overnatte, hvilket resulterede i lidt hanky panky, der ifølge dine kategorier ikke helt var utroskab, tjae, det var vel en velfortjent hævn, JEG holdt kæft med. Sååå .....

Hvis din kæreste er din livsledsager, må du vist finde ud af en måde at informere hende, som samtidig giver hende en absolut forvisning om, at det er hende du vil have, og så må du give hende en ærlig mulighed for at kyle dig af H.. til.

Desuden HIV-test efter 3 måneder, du HAR udsat dig for smitterisiko!!! Og ingen ubeskyttet sex med din kæreste i den periode, du skal vel ikke udsætte hende for risikoen også.

Håber du har lært noget.
Som minimum:
[U]MAN BRUGER KONDOM NÅR MAN LAVER NUMRE VED SIDEN AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/U]

Beklager!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 18:59

Inspireret af et par andre tråde kom der et par tanker igang.

Er der nogen, der ved, hvad de mennesker, der påstår, at fedme er en genetisk disposition, men stort set ikke kan gøre noget ved, vejer?

Er der nogen, der ved, hvor meget de mennesker, der påstår, at alkoholisme er en genitisk disposition, som man ikke kan gøre andet imod end at blive sekterisk, har drukket?

Er der nogen, der ved, hvad de mennesker, der mener, at menneskeligt ansvar i noget så intimt som et parforhold er noget, der kan fejes ind under gulvtæppet, har været?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-05-07 19:17

jeg er på linje med refi.

Glem det. Du er kun 19 år,,,,,og de mest forargede her er sikkert dobbelt så gammel som dig,eller ældre,,,og har glemt hvordan det er at være ung og blive fristet.

Kommentar
Fra : ipl2000

Dato : 07-05-07 19:19

Det skal du ikke bekymre dig om. Det er kun de første gange det giver dårlig samvittighed.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 19:33

Knete> Jo, jeg er ældre end spørgsmålsstilleren. Jeg betragter ikke mig selv som forarget, men moralsk. Og hvis moral har noget med alder at gøre, hvor får man så "opdatteret" sin moral?
Tilfældigvis er det bare sådan, at nogle mennesker er indrettet sådan, at tillid til hinanden er er en ret afgørende faktor. En tillid man har til en fyr, som går og gemmer på en løgn er ikke nogen værd.

Jeg taler selv ud af erfaring. Jeg har aldrig nogensinde været min daværende kone utro......
Jeg har iøvrigt aldrig nogensinde været nogen som helst utro. For det må man simpelthen ikke! Men hvis man er det, så er den nærmeste til at vide det - sin patner -
Pesonligt vil jeg ikke holdes for nar. Så hvis jeg havde fornemmelsen af, at en eventuel partner ville være mig utro på en rejse til Tyskland, så ville jeg allerede have sikret, at min partner var med på det koncept, at man fik det at vide, hvis det skulle ske.
Det var hun så også, og jeg tilgav hende! Men på betingelse af, at hun ikke ville kontakte ham oftere. Det mente hun imidlertid var et overgreb, og ville ikke rette sig efter det så jeg valgte at gå fra hende.... (det var for dårligt, at jeg ikke ville stole på hende, når hun nu sagde, at der ikke var mere sex)
Man kan ikke lege med andre menneskers tillid på den måde!

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 07-05-07 20:19

Synes også bare du skal komme videre og lægge det bag dig. Hvad hun ikke ved har hun ikke ondt af!

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 07-05-07 23:15

Huskede hun at sige tak for mad ?: -P

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-05-07 23:20

Hvis du fortæller hende det, hvor meget respekt vil du så havde for hende hvis hun tilgiver dig ?
Er du i et forhold hvor hun måske elsker dig mere end du elsker hende ?

Som jeg ser det, er hele forholds "essencen" alderede ødelagt.

Hvis du virkelig mener 100 % at hun er den du elsker, og du aldri aldri mere vil gøre det her, så skal du måske ikke fortælle hende hvad der er sket.

Men på trods af din alder/tiden på jeres forhold (2 måneder) ville jeg nok vælge at gå fra hende.
Måske fortælle hende det, sige du ikke kan tilgive dig selv det, og derfor er nød til og gå fra hende.

Hvis det så viser sig at i to virkelig er de rette for hinanden, så skal i nok finde hinanden igen.
Tror også det vil være sundt for jeres forhold hvis du pludselig var nød til og rende lidt efter hende, og vinde hendes kærlighed.

Kommentar
Fra : ipl2000

Dato : 09-05-07 08:23

Det skal du da ikke bekymre dig om. Få dog det fisse du kan få mens du er ung...

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-05-07 21:03

åh åh hvor er det længe siden at man gik i disse baner.

Men jeg er fuldstændigt enig med Dorthe (vil.du)

Og jo jeg kan godt huske tilbage. Og giver andre ret i at du stadig er ung og at der er mange fisk i vandet til dig endnu.

Men du spørger jo, fordi du er i vildrede. Du skal gøre hvad du selv føler. Hvis du mener at kan stå ansigt til ansigt med hende og ikke kan få dig selv til af afsløre din affære - så fortiv dette. Men du skal altid være på vagt. Og kan det betale sig?

Samtidig skal du spørge dig selv, hvorfor du gjorde dette. Var det spænding som du tror at du mangler? Eller var det bare sejt? Fuldskab er den værste undskyldning.

Uanset hvilken beslutning du tager, vil det gøre ondt på din kæreste. Og hvis hun nu bliver "pigen" i livet, vil du altid have denne seance i dit hovede.

Man lærer af sine fejl og tro mig, der kommer flere endnu. Nogle fejl gør bare mere ondt end andre. De værste fejl man kan lave - er dem der forvolder andre skader/ondt.

Og så er jeg tilhænger af dette citat, mere ærligt kan det ikke siges - beklager:

Citat
Sorry - ingen øllebrødsbarmhjertighed herfra - du ligger som du har redt. Bliver du skrottet, så tag det som lærepenge...dyre. Når man allerede er utro efter at have været kærester i to måneder, så giver jeg ikke meget for din bondeanger.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 09-05-07 23:35

Synes helt ærligt du skal se bort fra mange af disse indlæg. ja, du ligger som du har redt. Men du er ikke et skrog af den grund. Du har begået en brøler, og så er den fis slået. Glem det og kom videre!

Godkendelse af svar
Fra : Anonymen

Dato : 10-05-07 17:16

Tak for de mange vidt forskellige og godt svar fra jer
De efterfølgende dage har jeg fået snakket lidt videre om det med forskellige folk og fra hver dag der er gået har jeg fået det bedre med det og idag har jeg det næsten helt godt
Sys derfor ikke der er nogen grund til at fortælle hende det og ødelægge vores dejlige forhold, vil hellere glemme det, altså lægge det på hylden ..

Et specialt tak til tbayh, som jeg sys kom med det mest relevante svar til lige præcis min situration

Tak for svaret tbayh.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 10-05-07 17:31

Ja da

Kommentar
Fra : Coool_ice

Dato : 15-01-08 02:02

ved du hvad hvorda ville du selv have det med det hvis du var hende så tag det som en MAND og gå til hende også må det sku være op til hende om hun gider dig bagefter

ps undskyld at jeg lyder så sur men kan ikke tage de folk som er utro

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 11-02-08 14:52

du virker som et pattebarn for at sige det lige ud. Har du aldrig lært -at føle med andre- at lade være at gøre andre ondt uden grund--- se dog at blive voksen før du binder dig til en pige. Hvad ville du sige, hvis det var din kæreste, der havde været dig utro. Nej , det vart ikke så rart vel. Det lyder som om det er en undskyldning at du var påvirket. så husk fremover AT NÅR SPRUTTEN GÅR IND GÅR FORSTANDEN UD. Og så tag lige at lade lynlåsen være lukket. Forøvrigt er fuldskab eller andet overhovedet ikke nogen undskyldning. Godt jeg ikke er din kæreste, hvad kunne jeg så ikke blive smittet med??? og det er du vist ikke værd endnu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-02-08 14:55

Fik du luft makker LOOL

Glemte du lige, at det er 9 mdr. siden at spørger var her sidst, og at det derfor er tvivlsomt om han vender tilbage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-02-08 14:59

fortsat.....og hans fravær er jo helt legitimt, da han har lukket spørgsmålet.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-02-08 16:36

...og dermed fik klumme så det sidste ord.....

- troede han