/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sms fra 22 75 68 31
Fra : pepsimax
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 07-05-07 14:47

Hej

Jeg får nogle tomme sms fra 22756831

når jeg sletter dem - så går der 3-5 min og
så vælter det frem med sms igen

kender i det problem og hvordan kan jeg løse det
mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 07-05-07 14:52

prøv at ringe til dit tele-selskab

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 14:59

eller ring ti nummeret, eller til oplysningen og få oplyst hvis nr. det er

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 15:01

chikane fra en der vil dig ondt.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-05-07 15:14

Find person - Find firma - Firma kategori - Find kort
Avanceret

Find person : Søgning på 22756831 (1 resultater) Om Find.dk

TOP A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X Y Z Æ Ø Å

Side: 1 af 1 Viser nu resultat nr: 1 til 1

Taletidskort uden yderligere informationer registreret (Person)
--- udeladt adresse ---

Mob: : 22 75 68 31
Email: -ingen email

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 15:43

du skal da ikke lade dig skræmme af den snak om nogen der vil dig ondt! Den der har ondt i sinde kan jo ikke vide hvornår du har slettet de tomme sms er. det er snarere noget dit selskab kan hjælpe dig med.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-05-07 16:29

Send dem i retur,
alimak

Kommentar
Fra : Wocam

Dato : 07-05-07 17:26

Blocker Nummeret
Det kan man inde på teleskabet's hjemmeside.
Det kan man ihvertfald hos Telmore.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 09-05-07 01:01

#1->

For det første:
Du bryder persondatalovgivningen ved at udlevere personfølsome oplysninger på nettet.
Tænk dig om!

For det andet: Trods mit "sure opstød" skal du have et råd med på vejen.
Du skal kontakte dit teleselskab, og bede dem kikke på problemet. De vil
kunne gå ind og se hvem ejeren er, eller hvilket teleselskab der ejer nummeret.
Derefter vil de bede teleselskabet informere nummeret via sms/opkald, om at det bliver brugt til
chikane, og hvis dette fortsætter vil nummeret blive lukket.
Du skal muligvis presse lidt på hos dit teleselskab før de vil gøre noegt ved det, men
de er jfr. loven om drift af teleselskaber, forpligtiget til at stoppe det. Evt, kan de oplyse
dig hvilket selskab der ejer nummeret, hvilket du så tager kontakt til. Igen pres på, indtil de tager hånd om problemet.

Hvis du vælger at gå vejen med politiet vil du med stor sansynlighed, blive bedt
om at skifte nummer og kontakte dem igen efter 1 mdr. hvis problemet fortsætter,
da politiet ikke er særlig villig til at afsætte recourcer til sådanne sager.

Håber mit indlæg kan hjælpe dig...

//Kim

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-07 13:13

--------------------------------------------------------------------------------
#1->

For det første:
Du bryder persondatalovgivningen ved at udlevere personfølsome oplysninger på nettet.

det håber jeg da et noget vrøvl, Det kan vel ikke være et hemmeligt nr. Når vedkommende sender det ud på sms.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 09-05-07 14:33

Citat
det håber jeg da et noget vrøvl, Det kan vel ikke være et hemmeligt nr. Når vedkommende sender det ud på sms.

Desværre er det ikke noget vrøvl!
I den her sag er der 99,9% sansynlighed for det er en computer, der sender beskederne.
Derfor tror jeg ikke der sker noget ved det. Jeg ville blot informere om at det er ulovligt at udgive personfølsome data.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-07 14:50

Hvad med telefonbøgerne så? De oplyser jo tilmed navn og adresse!

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 10-05-07 08:34

Citat
Hvad med telefonbøgerne så? De oplyser jo tilmed navn og adresse!

Det har du også en mulighed for at fravælge (Hemlig Nummer og Adresse). Desuden har dem
der laver telefonbøgerne, en tilladelse fra Rigspolitichefen til at lave disse!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-07 11:47

Jeg har spurgt - godtnok ikke rigspolitichefen, men TDC, Det hemmelige nr. er ikke hemmeligt mere når man selv offentliggør det, Så kan man ikke kræve andre holder det hemmeligt og hvis man har hemmeligt nr. bliver det ikke vist på nr.viseren. Den jeg talte med mente ikke telefonnumre hører under "personfølsomme oplysninger" Både Krak, De gule sider og andre offentliggør telefonnrumre og adresser på nettet.

Kommentar
Fra : Dressman

Dato : 22-05-07 12:57

Har du en Nokia?