/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP updates
Fra : Dr.Disco
Vist : 607 gange
200 point
Dato : 06-05-07 23:44

Hey...

Jeg skal til at formatere min computer. I den forbindelse vil styresystems opdateringer gå tabt. Derfor ville jeg høre om der var nogen der viste om man kunne gemme dem og siden geninstallere dem? Så jeg er fri for at downloade dem endnu engang.

Computeren kører XP Pro - jeg har købt styresystemet så det er ikke pre-installeret og jeg har disketten.

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-07 23:46

ja selvfølgelig.
der ligger en komplet liste her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 23:50

Du har overvejet Sikkerheds kopiering Alle programmer-Tilbehør-System værktøjer-Sikkerheds kopiering, der kan du gemme en kopi af dit system som det ser ud nu, og gendanne det

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-07 07:34

De ligger nede i din WINDOWS mappe>
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
og ser sådan ud>
0dab6c09de8374f1f3ce6b06948e0233>>o.s.v o.s.v

installere dem,så skal du ind i hver enkelt
mappe og i under mappen>
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\0dab6c09de8374f1f3ce6b06948e0233\update,dobbelt klikker du på>update.exe

Du kan f.eks. kopierer eller flytte dem til en backup mappe
efter eget valg,alt der ligger i mappen>Download

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-07 07:37

selvføglig vis du ikke har tømt mappen,jeg tager en kopi af indholdet til et eksternt backup drev og sletter indholdet for ikke at have for meget spild af plads på system drevet,jo mere der er på drevet jo langsommerer er det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-07 07:41

og giver dem et nr for så er det lettere at overskue at installere dem f.eks.
1.0dab6c09de8374f1f3ce6b06948e0233 o.s.v,de kan bruges til at lave en unmatet styre system disk.

Kommentar
Fra : Dyreborg1986

Dato : 08-05-07 10:18

Personligt foretrækker jeg at bruge Norton Ghost.
Installer systemet samt alt standard software og alle drivere og så lavet et ghost image.
Så er man forberedt til næste gang. men hvis du står lige nu og skal have dine drivere med dig pga geninstallation kan jeg stærkt anbefale Driver Genius: http://www.driver-soft.com/download.html

Programmet finder alle dine installerede drivere og pakker dem i en exe-installer så de er lige til at installere igen når dit system er geninstalleret.

Norton Ghost: http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17c?SID=49467&SP=10023&CID=180823&PID=791252&PN=1&V1=791252&CUR=208&API1=65&API2=GOOGLE_DK&API3=norton_ghost_exa&API4=Search&API5=www.google.dk&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=0

Håber det gav lidt hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 10-05-07 09:51

Tak for svaret Manse9933

Tak for nogle gode svar...

Fandt mappen, men der ligger ikke så mange updates der!

Vil helt klart lave en backup cd med updates når jeg skal installere xp igen.

Tippet med driver updates var også super... Vil dog forsøge at se om jeg ikke kan finde en gratis version.

Er der nogen der ved hvad der sker når jeg geninstallere xp med den samme cd-key som sidst! Der er vel ikke noget problem ved at installere xp igen og igen på samme maskine?

mvh. Dr.Disco