/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Er min Minidisk i stykker?
Fra : she79
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 19-01-03 19:19

Hejsa.

Jeg ved ikke lige om dette er den rigtige katagori.

Min mini-disk vil ikke spille og viser meddelesen: Toc error a

Hvad betyder det?
Er den helt istykker eller?

Det er en Sharp MD-MT15H

Håber nogen vil hjælpe.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-01-03 19:35

TOC betyder Table Of Contents, altså "indholdsfortegnelse". Det tyder på at afspilleren ikke kan læse på disc'en hvor numrene ligger og at du må lægge numrene ind forfra eller skifte minidisc'en.
(- men dette er et kvalificeret gæt ) http://www.sharpusa.com/products/FunctionFaqs/0,1072,17,00.html#7

Mvh

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 50 point
Dato : 20-01-03 13:43

Du skriver ikke noget om det sker med alle discs. Min formodning er at formateringen af selve disken er røget. Hvis ikke det skyldes fysik skade på disken (ødelagt belægning, rids) så kan den bare slettes og genskrives.

Men hvis det er samme fejl med flere forskellige discs, skyldes det nok læsehovedet på dit afspiller der er røget og ikke kan læse indholdsfortegnelsen korrekt.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 29-01-03 11:23

Tak for svaret Master_of_KeFir. Jeg tror du har ret - det er vist læsehovedet det er galt med.