/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
WMP 11 og afspilning af avi
Fra : timeglas
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 06-05-07 22:32

Hej

Jeg har lige købt en medion bærbar fra Aldi. Den er med Vista samt WMP11. Når jeg prøver at afspille en AVI fil på WMP11, så slukker computeren. Den er ladt helt op, så det kan ikke være for lidt strøm. Har så prøvet at boote windows med en "applikation and installation cd", men der sker stadig det samme = Computeren slukker ned. Når jeg starter op igen får jeg valgmuligheden for at starte i sikkermode, da den ikke er blevet lukket korrekt ned.
Er der andre der har haft tilsvarende problem eller kan gennemskue hvad det kan være?

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 22:45

Nej jeg har aldrig oplevet noget som ligner det du beskriver, måske mangler du codecs, prøv at instalere K Lite codec pack: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm hvis det er codec du mangler, burde den øverste BASIC kunne løse opgaven, men der kan være noget andet galt, at codec mangel skulle slukke computeren, lyder i mine ører usandsynlig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-05-07 23:01

Jeg kender ikke Vista særligt godt, men der nogle reparations muligheder du kan prøve http://vistasupport.mvps.org/windows_vista_repair_options.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 23:13

Har du Vistas codecpack installeret eller er det de "gamle" fra XP.....

Hvis ikke du har vistas så fjern de gamle inden du installer vistas

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=66826

Der er mange der har problemer med både billed og lyd....

Det var galt nok med wmp11.....

Bedre bliver det ikke når den kombineres med Vista.....

MS mangler MINDST 1 års udviklingsarbejde endnu inden den er god nok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 23:17

Citat
Det var galt nok med wmp11.....
og hvad fejler den så ? Det er den bedste player fra Microsoft og kører aldeles udmærket på begge mine XP maskiner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 23:19

o.v.n.

Bare et råd

Pas på med at linke til K-lite codecsider når der tales Vista.....

De er desværre ikke up to date endnu.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 23:21

Citat
mine XP maskiner

Ja - den er efterhånden blevet udmærket til XP ....

Men med vista går det galt for mange grundet codecs ikke længere passer.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 23:29

Ok jeg trækker mig, har ikke en skid forstand på Vista, mit sidste indlæg var bare en protest mod, at du havde udråbt WMP 11 "det var galt nok med WMP 11"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 23:36

Derfor skrev jeg også VAR (datid)

Så godt ord igen.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-07 23:45

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 07:21

Hej Refi

Hvordan ved jeg om det er gamle codec eller nye? Maskinen er født med Vista, så er det vel med Vista codec?

mvh og på forhånd tak fra timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 08:32

Det er sandelig ikke sikkert...

Mange codecs følger slet ikke med fra ny af...

Har du ikke installeret nogle selv er det ikke noget problem, så installerer du bare Vista-pakken...

Bemærk lige at der er 2 versioner 32 og 64-bit.....

Som sagt er det ikke sikkert det løser lige netop dit problem, men det er det der løser de fleste af problemerne - så et forsøg værd er det da

På samme side ligger også en del tools af forskellig art - så kig dem igennem.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 08:34

Jeg har nu ikke hørt om problemer med divX codecs specielt for Vista, men det kræves at der som minimum er installeret directX med et versionsnummer højere eller lig med 9, hvis man vil benytte codecs til Mediaplayer11 fra http://www.divx.com/

DirectX kan hentes hos Microsoft selv.

DivX mange steder rundt omkring på nettet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 10:51

Det skal lige siges, at når jeg starter filmen op, så er der ingen problemer med lyd eller billede, så den har jo nogle codecs den bruger/henter fra. Problemet er at den pludselig slukker hele pcén ned efter f.eks. 5 minutter.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-07 11:12

Der er vel garanti på den ??????

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 11:38

Ja, regner med at du mener det er et hardware problem på måden du spørger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 12:16

Ikke nødvændigvis....

Men hvis andet ikke hjælper kunne det jo være.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 12:45

En 'midlertidig' løsning kan være: Før afspilning af benævnte *.avi filer, at udføre en kommando via:

Start->Kør...-> ..skriv så: shutdown -a

Ps. Virker i XP, men ved ikke med Vista ?

Nu burde computeren IKKE kunne lukke ned.

Lad os høre, hvad som sker.

</MOLOKYULE>

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 13:17

Jo tak molokyule.

Har allerede downloaded divx med div. codecs. Det hjalp i 1 time inden den lukkede ned med visning i divx afspilleren.
Skal lige have tjekket directX version samt om jeg har XP eller Vista codecs og afprøvet shutdown -a

Skrives det på den eksakte måde du har skrevet (shutdown -a)?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 18:16

Yes: shutdown -a

..med mellemrum (whitespace), minus og hele balladen

Hjalp i en time? ..............................................................................

Det lyder IKKE; som et codec (divX) eller directX problem?

Enten virker det! ...eller også ..gør det ikke

Dit problem ligger snarere et 'andet' sted

Har du 'ryddet op' med en regcleaner for nylig?

..ellers prøv liiiige: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-07 18:20

Prøvede du en eller flere af de reparations metoder jeg linkede til ?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 21:16

Hej Stl_s yes jeg prøvede din metode. Det var det samme den gik igennem da jeg rebootede den med den tilhørende cd-rom men desværre uden godt resultat.

Så pludseligt da jeg sad og arbejdede på den uden at se film, gik den også pludseligt ned, så tror mere og mere på at det skal afhjælpes med garanti-beviset.

Har lige prøvet med shutdown kommandoen og nu prøver jeg så Regcleaner.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-07 21:34

Ja, det lyder godt nok som garantibeviset.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 07-05-07 22:06

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 22:51

Selv tak....