/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows-optimering
Fra : lektortl
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 06-05-07 19:53

Findes der (gode og pålidelige) programmer til at optimere windows på en WinXP computer, som er blevet lidt sløv?
Jeg kender selv et par stykker som koster penge, men der må vel også være nogen, som er gratis??
vh lektortl

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 06-05-07 19:55

Det her er rimeligt godt. 40 dages prøvetid.

http://www.download.com/Ashampoo-WinOptimizer/3000-2086_4-10665119.html

//Kettedk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 19:59

Lidt sløv computer er ofte mangel på vedligehold.
Kør serviceprogrammer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-07 20:04

jeg kan ikke forstå hvorfor så mange vælger at installere programmer oven i - når xp selv har de nødvendige redskaber

helt almindelig vedligeholdelse på xp indeholder også optimering - kig her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 210 point
Dato : 06-05-07 20:07

hent Ccleaner hvis du vil bruge renser
jeg har prøvet Ashampoo en gang (en gang for meget )
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
læs om Ccleaner her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 20:08

Citat
Findes der (gode og pålidelige) programmer til at optimere windows på en WinXP computer, som er blevet lidt sløv

Det bedste (og gratis) FORMAT C:

Det skal til på et tidspunkt.....

At feje "skidtet" under gulvtæppet, virker kun til bunken er stor nok

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 08-05-07 14:00

kettedk:
Programmet ser ud til at virke OK - men er kun gratis i 40 dage.

Teil, miritdk:
Jeg kører jævnligt disse programmer, men det er ikke nok.

refi:
Jeg er sådan set enig med dig - men det næstbedste må vel være et program til optimering af windows.

ferik:
Programmet ser ud til at være OK - og det er gratis!!!

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 08-05-07 14:01

som sagt: tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-05-07 15:54

OK