/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hurra - vi er reddet .......
Fra : tararam
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 06-05-07 19:17

Klimaforskere siger vi blot skal nedsætte udslippet af CO2 med op til 75-80% inden år 2015 for at vi kan begrænse den globale opvarmning til 2 grader.

Er sandheden ikke at det aldrig vil kunne lade sig gøre. Så længe befolknings tilvæksten ikke bremses, vil det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg er overbevist om at man inden for de næste 2-3 år vil se en endnu mere drastig ændring i klimaet rundt omkring på jorden. Jeg er sikker på at klima forskere vil fremkomme med nye beviser der desværre viser at det går den forkerte vej meget hurtigere end først antaget.

Jeg tror der skal meget mere drastige skridt til for at vi kan redde jorden. Men tror du oprigtigt at det kan lade sig gøre. ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 19:20

Tro ikke på deres vrøvl.
De siger hvad som helst for en avisartikel og
penge til s.k. forskning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 19:30

Citat
Men tror du oprigtigt at det kan lade sig gøre

Kort og godt NEJ.....

Menneskeheden var dømt til undergang allerede da den opstod.....

Vi kan måske "bremse" nedbrydningen "lidt", men det er også alt.....

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 06-05-07 19:44

det der skal til er en rask lille verdenskrig. vi er dobbelt så mange mennesker på jorden, som der er plads til, så stop det der med at holde liv i håbløst syge mennesker med aids osv. lad de svage dø en naturlig død , så vil de stærke kunne overleve og vi vil få en sund og levedygtig befolkning på jorden. barskt, men nødvendigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 20:04

Citat
det der skal til er en rask lille verdenskrig

Ja - lad os få produceret en masse CO2

Ingen grund til at trække det hele i langdrag......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 20:06

Citat
Ja - lad os få produceret en masse CO2

Lige netop.
Nu kan man købe CO2 på nettet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 20:10
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 20:31

Hva' så mæ' vangerne i bilen....................jeg skal svejse med min CO2 svejser.

Jeg kan huske for en del år tilbage, at der skulle lukkes for brugen af freon (R12 til køleskabe)
Og at det tog 20 år inden ozonlaget blev ødelagt af freonudslippet.
Men der gik kun et par år og så kunne der måles en forbedring.................... ??????

Og til spørgsmålet:
Jeg er ikke så sikker på, at man skal tro på alle de fine doctorafhandlinger, som påstår det ene og det andet.

Ps. Der bruges stadig freon R12 i det sydlige Europa. (Set med egne øjne)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-07 20:33

Hvad ska' vi med krig?

Vi har da med garanti en dødelig pest, som vil få ebola til at ligne en let sommerforkølelse, i vente!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-07 20:36

En global og svært smitsom molokyle-epidemi til eksempel

*HOST* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 22:13

Åhh nej, så taler vi alle på amar'kansk og hele tiden, i stedet for at hoste

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 06:18

Til sidst dør vi alle sammen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-05-07 07:00

Jeg synes du skal lade være med at være bekymret tararam.
Måske er der noget at være bekymret for, men jorden forandre sig, klimaet forandre sig, sådan har det været siden jordens opståen. Vi får konstant tudet dårlig samvittighed i ørene - simpelthen fordi det er en god historie (så snart en historie kan skabe følelser er den god). Den ene dag hører vi det ene, den næste det stik modsatte. Jeg begyndte fx at købe bio 95 benzin, men så en uge senere en avisartikkel om at den slap endnu mere skadeligt ud. Ved du hvad, med mindre man er ekspert og læser alle de videnskabelige undersøgelser og selv kan skeldne skidt fra kanel, så tror jeg man gør bedst i bare at opføre sig samvittighedsfuldt.

Personligt holder jeg af at spare lidt på den kemi jeg på nuværende tidspunkt "ved" er skadelig, kører i en "grøn" bil og ellers overlade ansvaret til dem der har det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 07:36

Nogle forskere mener vi er på vej mod en ny istid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 08:35

Citat
Nogle forskere mener vi er på vej mod en ny istid

Ja det bliver rart bare at lukke hoveddøren op når Whiskeyen skal "spædes"

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-05-07 09:01

jomfruane.
Det er da rigtigt at der har været istider før på jorden. Men forskellen er vel,- at nu skyldes problemerne mennesket, og ikke naturen i sig selv.
Når man hører at der alene i Indien vil være 50 millioner flere mennesker inden år 2025, så virker det nærmest som en spøg, at det kan lade sig gøre at afhjælpe problemerne uden at gøre noget ved befolknings eksplosionen.
Jeg mener stadig, at ligesom man helbreder diverse sygdomme ved at finde kernen til problemet, så er det vel også rimeligt at man prøver at begrænse befolkningstilvæksten, da det jo er mennesket der er kilden til alle problemerne. Det vil selvfølgelig være barskt at lave en lov der siger 1 eller max 2 børn pr familie, men er det ikke det der i sidste ende bliver løsningen? Jeg ved mange siger at ingen skal bestemme hvor mange børn de ønsker sig, men med det i tankerne, at det er vores børn og børnebørn der skal betale regningen for vores hensynsløse ødelæggelse af jorden, er det vel rimeligt nok.
Jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke planter flere træer. Træerne er jo en nødvendighed for balancen og hjælper til med at co2 udslippet reduceres. Men der fældes jo skovarealer så store som Danmark hvert år, uden at det følges op med udplantning.
Men som Refi skriver, så er mennesket jo destruktivt i sig selv, og vil næppe gøre noget virkeligt aktivt for at afhjælpe fremtidens problemer før det alligevel er for sent.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 09:15

Det er allerede for sent.....
Det kan højst udskydes en smule......

Vi kan jo ikke sætte hele verden 1000 år tilbage - hvilket ville være det der ville give den største effekt.

Bortset fra det er mennesket jo blot en lille brik i et stort spil.....

Verden går på en eller anden måde videre alligevel - bare med en anden form for beboere....

Vi har jo ikke eneret på universet - selvom vi gerne ville....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-05-07 11:04

Citat
Men forskellen er vel,- at nu skyldes problemerne mennesket, og ikke naturen i sig selv.

Her mener jeg, at naturen stadig er med, for vi mennesker hører også til i naturen - om vi vil det eller ej.

Hvorfor tror I, der kommer nye og mere dødelige sygdomme frem i lyset?

Jeg tror, at det er naturens måde at rydde op på, når det er blevet for meget - sammen med naturkatastrofer.

refi - dét med whiskyen gav mig et billede på nethinden - du åbner døren og hugger et par terninger af det isbjerg, der dækker for døråbningen..... mens du futter rundt i dine kameluldsfutter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 11:54

Aha moster, så ved vi hvor de der virus kommer fra ..................jeg troede det var hackere og den slags.
Naturens største angreb, må så være......................Vista.

Men husk lige at gennem tiderne er der altid friske folk som finder ud af noget som vi troede var løgn.

Og hvorfor skulle vi tænke på fremtiden - jeg gider ikke endgang skubbe naboens bil igang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 12:23

Citat
jeg gider ikke endgang skubbe naboens bil igang

Så er dagens gode gerning gjort

Mindre forurening.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-05-07 12:47

e.c. - Ja, der er jo både vira og vira.

Vista - ja, det kan jeg forstå på al den snak der er om det... godt jeg ikke har penge til det

refi - ja, lad os bruge rugbrødsmotoren istedet

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-05-07 13:01

ups, du glemmer at læse hvem der skriver hvad tararam...
Og du fik vist heller ikke min pointe med.

Hvordan kan du være så skråsikker? det lyder somom du ønsker en undskyldning for at blive i dårligt humør, så jeg kan godt forstå de andres pjattede kommentare.

Hvis du nu startede med fysik og biologikurser på HF så ville du allerede få et lidt mere nuanceret billede af problemet

Lad dig ikke lede på vildspor af de artikler jeg omtaler i dagspressen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 13:59

Vi kan jo lige tage amerikanernes elskede katastrofer med.
Under yellowstone nationalpark gemmer sig en megastor
vulkan, nu tror amerikanerne at ved et udbrud er det farvel
til nordamerika. Resten af kloden går en istid i møde p.g.a.
de store mængder aske der lukker solens varme ude.
Foruden kulde får vi aske i drinksen, men hvad, i Sahara
kæmper de med sand. Det kan være lige fedt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 14:05

Ham her kan man fortolke efter behag.
Hvilket mange gør.
http://www.visdomsnettet.dk/a-143/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 14:58

Og dem her, tror på jordens undergang.
http://watchtower.org/languages/danish/
De tror også at der er ganske få ledige pladser i himmelen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 15:16

Citat
De tror også at der er ganske få ledige pladser i himmelen.

Jeg har 8 billetter - hvis det har interesse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 16:20

Gad vide om Jehovas pladser har internetforbindelse.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-05-07 21:18

Jomfruane

Citat
Hvis du nu startede med fysik og biologikurser på HF så ville du allerede få et lidt mere nuanceret billede af problemet

Diverse kurser på HF vi måske give et mere nuanceret billede af problemet, men det behøver jo ikke at være det rigtige billede, da vi jo hele tiden bliver klogere. De lærde i fortiden troede jo også at jorden var flad.

Men jeg er nu ikke i dårligt humør. Kun forbavset over at der ikke er gjort noget for mange år siden for at stoppe problemet. Det er jo ikke fordi regeringsledere verden over ikke har vist noget. Snarere at de har kigget den anden vej. Mange organisationer, bl.a Greenpeace har jo advaret de sidste 30 år.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-05-07 23:40

Hvordan holder jeg liv i Taunus'en uden CO2 ??

Tja, der er mange måder at spare på naturen

- Forbyd motorsport, det er alligevel ikke sundt at sidde og glo på det i tv

- Forbyd al import af alt det unødvendige, danmark og de fleste andre lande kan alligevel selv producere de fleste af de ting og madvarer vi har brug for

- Undgå ferie rejser, fly, skibe, biler og busser med turister forurenser også. Nyd ferien med en skovtur på cykel, besøg den nabo du aldrig snakker med eller få lavet de ting hjemme du længe har tænkt på at ordne

- Sæt landbruget tilbage i tiden, når vi sparer på sprøjtegifte og traktor diesel får vi alligevel brug for de arbejdsløse chauffører og piloter til at gå og luge og høste marker med håndkraft og passe dyr

- Sæt afgiften i top på nye elektriske apparater, så bliver der mindre affald og mere arbejde til dem der reparerer produkterne

Det er min, muligvis tossede, ide til fremtiden

- Anden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-05-07 06:17

Citat
Sæt afgiften i top på nye elektriske apparater, så bliver der mindre affald og mere arbejde til dem der reparerer produkterne

Forbyd computere, de bruger strøm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-05-07 07:47

Forbyd musikanlæg......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-05-07 18:01

Vi kan da fortsætte

Genindfør mælke flasker, så er der arbejde til de unge om morgenen og vi undgår emballage spild

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 18:24

Citat
Genindfør mælke flasker

Det kræver meget energi at lave flaskerne......

Næh - tilbage til den gamle mælkemand der kom med mælken i mælkejunger....
Så medbragte folk SELV skåle og fade eller hvad de nu ville have det i.....

Og så var fløden med i prisen.....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-05-07 18:28

Ja tak, rigtig mælk

Skummet mælk er når det har stået så længe at man kan tage fløden til de friske jordbær af med en ske

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 17-05-07 08:53

Tak for svaret trimare46.