/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Frimurere
Fra : yearhouse
Vist : 1016 gange
200 point
Dato : 06-05-07 18:55

Nogle der så Frimuriets Hemmeligheder i DR2 i går????

For pokker, hvor de kan "konspirere"?

Er der andre, der er medlem af en loge hér?

Jeg er blot lidt nysgerrig omkring div. meninger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-07 19:14

Vi fortæller ikke noget.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-05-07 19:56

Citat
For pokker, hvor de kan "konspirere"

Tjae, de er sikkert lige så dygtige som resten af samfundets forskellige gruperinger...

Intet nyt under solen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-05-07 20:12

Frimurere er hovedsagelig "finere" folk en os normale.De er poliimestere, advokater, prester, politikere, og dommere.Tror nogen en dommer ville sige sig inhabil hvis det stod en losje broder på tiltale bænken? At man skal altid hjælpe en losje broder har jeg hørt at de går meget op i.
alimak,

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-05-07 20:32

Det, med det finere borgerskab, hører fortiden til. Idag sorteres der ikke efter social status.

Jeg er selv Frimurer og har været det over tyve år, men jeg forsvarer nu ikke ALT for enhver pris.
Nogle sætter jo en meget stor ære i Hemmelighedskræmmeriet som så giver grobund for konspirationerne.

Min personlige fortolkning er, at kalde det "privatliv" hvor vi mødes under private former.
Medlemmerne (brødrerne) hjælper selvfølgelig hinanden...som i enhver anden foreningsaktivitet, men det har ikke noget med kroner og ører at gøre.

Vi er såmænd alle osse "moderne" mennesker, der kan bande og svovle der-ud-a´, men jeg syntes nu, at tv-dokumentaren fremviste nogle ældre gravalvorlig og humørforladte elementer.

Såååå: Kald det bare en "Spejderklub for Voksne Drenge"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 20:41

Jeg er indehaver af Brændelavets andengrad.............og kan ikke fortælle så meget mere.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-05-07 20:58

Ved intet men kunne forestille mig en samtale forløbe således:

I samtalerummet:

Frimurer 1:
Lillemor siger at hun er træt at at jeg ikke kan få den op at stå hvis aktiekursen falder og rengøring og madlavning tager sexlysten fra hende. Min søn er småkriminel..har også fået 3 parkeringsbøder inden for en uge...Hva mener du..

Frimurer 2

Jeg kender en apoteker derkan levere Viagra til en tiendedel af udsalgsprisen og en børsmand der har gang i insiderhandel hehe. Jeg kender en der kender en der smugler Thaikvinder ind i landet ..og du kan få den for en tyver i timen...tsk tsk du kan sgu da også bruge hende til andet efter arbejdstid hehe . Direktøren for Parkering København skylder mig en tjeneste ...så send mig en mail om Klaus-Henrik så finder vi sgu da ud af det hehehehehe ...ved du forresten hvor jeg finder en kasse Gul Enke til en fornuftig pris hehehe........eeeh dig og din viv ...er I intereseret i en 3-kant....nå ikkke...hey der er fri bar for Johansen har scoret heheheh altså også på travløb

Ziggy99

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-05-07 22:01

he he..........Det´ sq go` værkstedshumor, Ziggy

Kommentar
Fra : smik

Dato : 07-05-07 08:48

Kan kun sige at vi er lige alle sammen når man kommer inden for i huset. Og det et dejligt fristed, og man er afslappet når man tager hjem efter en logeaften.

http://www.ddfo.dk/information/default.asp

Accepteret svar
Fra : smik

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-07 09:04

Vil da osse lige sige at man meget velkommen til hvors INFORMATIONSMØDER hvor man kan få indblik hvors frimureri hvor man kan stille spørsmål til ander brøder under den rundvisning i stamhuset i København eller provinsloger.
Vi lægger vægt på, at kommende brødres livsledsager er med i beslutningen om medlemskab. Derfor ser vi helst, at interesserede tager ægtefælle/samlever med til informationsmøde

http://www.ddfo.dk/nyheder/default.asp

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 01-07-07 21:47

Tak for svaret smik.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 01-07-07 21:49

Er forresten selv Frimurer på 20. år