/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart og Harddisk genskabel
Fra : W3rzax
Vist : 743 gange
50 point
Dato : 06-05-07 12:55

Altså hvordan får man windows til at vise den der blå skærm hvor den tæller ned fra 10-9-8 osv. også retter den fejl på harddisken? Altså hvis man nu siger at computeren genstartede så nogle gange viser den den ting på skærmen...

Kan man ikke sætte windows til at gøre det, så den ikke selv bestemmer hvornår den kommer?

Håber der er nogen der forstår hvad det er jeg skriver...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 13:02

Citat
Altså hvordan får man windows til at vise den der blå skærm hvor den tæller ned fra 10-9-8 osv

Bare installer lidt virus

Du må liiige præcisere lidt nærmere hvad det er du mener.....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-07 13:05

hvis du vil have den til at checke disken for fejl:
1: Åbn stifinderen -> marker der drev du vil have checket -> Egenskaber -> fanebladet Funktioner -> Undersøg nu

eller
2: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46

og lad den køre helt færdig

Accepteret svar
Fra : gozimza

Modtaget 60 point
Dato : 06-05-07 13:09

hej W3rzax

Det dy snakker om går jeg ud fra er en chekdisk.....den kan du køre ved at i START-KØR og skrive: chkdsk /p/r husk mellemrum mellem k og /.........så skulle den chekke for eventuelle fejl og rette dem!MEN du kan evt prøve at google på "chkdsk" så kommer der nok en masse du kan bruge.....

Kik evt her: http://www.helgec.dk/chkdsk.html eller http://www.hcma.dk/tips41to50.htm .... håber der er noget du kan bruge, og at det er ok at linke til andres sider.....

Hilsen Gozimza/Mikkel

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 06-05-07 13:10

Ups det var vi flere om....Takker for en kanon side HCMA

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 13:24

Jeg ved at alle er velkommen til at linke til denne Tips og trick side.
http://www.hcma.dk/

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-07 13:45

korrekt; jo flere der linker til siden og benytter den, jo større interesse er der for at vedligeholde den

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 08-05-07 21:27

Tak for svaret gozimza.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-05-07 22:03

W3rzax >> er der forskel på det svar jeg lagde 06-05-07 13:05 og så det gozimza kom med 06-05-07 13:09. gozimza henviser til nøjagtigt det somme som jeg (bl.a. til mit lille hjælpesite)

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 09-05-07 06:03

Hej hcma

Ja nu ved jeg ikke MEN det kunne jo være at det var det med at google det, han fandt nyttig....men det må han jo svare dig på, men skulle dette ikke være tilfældet så skal du da selvfølgelig da have dine point.....helt sikkert da!!!!!

Venlig hilsen
Mikkel

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-05-07 11:59

spørgeren accepterer en løsning som allerede er foreslået/givet tidligere, og der er ikke nævnt et ord om google e.lign.
jeg er totalt ligeglad med pointene, forstår bare ikke bevæggrunden

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 09-05-07 12:19

hej igen...

For at slå det fast for mig selv så er jeg også bedøvende ligeglad med point, jeg klarer mig med de få jeg har....men jo der står:

.....så skulle den chekke for eventuelle fejl og rette dem!MEN du kan evt prøve at google på "chkdsk" så kommer der nok en masse du kan bruge.....

så dt kan jo være google........

skidt pyt

men endnu engang tak for siden, den har givet mig meget hjælp igennem tiden...

Hej hej

Hilsen Mikkel