/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dolmar 100 s
Fra : hynke007
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 06-05-07 11:51

hejsa.
jeg er den lykkelige ejer af en dolmar 100 s kædesav. jeg har fået det problem at den ikke vil starte. der er gnist på tændrøret og den får benzin... hvad kan det være der er galt?? hvilke tændrør skal jeg købe til den??

hilsen

kim hynkemejer

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-07 17:58

Er der kompression?
Hvis der er, så prøv at rense luftfiltret med trykluft (tag det af først, og blæs fra bagsiden). Hvis det ikke hjælper, så prøv at kigge i udstødningsporten på cylinderen. Der kan sidde så meget kul, , at motoren ikke rigtigt kan komme af med udstødningen (det viser sig som regel ved, at den går meget dårligt, når man giver lidt gas). Hvis det heller ikke hjælper, så prøv med et helt nyt tændrør. Hvilket du skal købe, må du spørge om, i en havemaskine forretning.

Vh.
Finn